بیعت مردم انقلابی خوی با رهبر معظم انقلاب در آخرین شب سال ۱۴۰۴

خبرگزاری مهر جمعه 29 اسفند 1404 - 01:15
ارومیه - مردم ولایی و انقلابی خوی در آخرین شب سال جاری با طنین فریاد «حیدر حیدر» با مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام منصور امامی، در مراسم بزرگداشت شهادت قائد امت و همچنین بیعت با رهبر جدید امت که در مدرسه علمیه ریحانة‌الرسول ارومیه برگزار شد، با اشاره به ابعاد مختلف جنگ تحمیلی علیه ایران، به تحلیل دلایل راهبردی این تجاوز پرداخت.

وی با طرح این پرسش که چرا آمریکا و رژیم اسرائیل باید به ایران حمله کنند، پاسخ داد: برای حفظ قدرتشان تنها راه همین است. ایران به تنهایی در برابر متجاوزان ایستاده و بزرگترین مانع مقابل آنان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام امامی با بیان پیشینه تاریخی تسلط اقتصادی آمریکا بر جهان اظهار کرد: پس از جنگ جهانی دوم، کشورهای اروپایی برای حفظ اموال خود طلاهایشان را به آمریکا منتقل کردند و ۶۰ درصد ذخایر طلای دنیا در اختیار آمریکا قرار گرفت. این پایه‌گذار قدرت اقتصادی آمریکا شد و دلار با پشتوانه طلا به ارز جهانی تبدیل گردید.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۷۱ نیکسون پشتوانه طلا را حذف کرد و نفت جایگزین آن شد. عربستان در ۱۹۷۴ پذیرفت نفت را با دلار بفروشد و به تدریج ایران نیز چنین کرد. بدین ترتیب دو کشور مستقل با یکدیگر معامله می‌کردند اما با پول آمریکا.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به تلاش ایران برای کنار گذاشتن دلار از مبادلات نفتی خاطرنشان کرد: هرکس به نفت نزدیک شود با آمریکا دشمن می‌شود. ایران قصد داشت با دلار معامله نکند و به همین دلیل دشمن آنان محسوب شد. اخیراً نیز می‌گویند باید ذخایر نفت را از دست «تروریستان ایران» خارج کنیم. این نبرد ظاهراً اقتصادی، اما در حقیقت وجودی و امنیتی است.

وی علت ورود شهید رئیسی به بریکس را نیز همین مسئله دانست و گفت: بریکس با هدف معامله با ارزهای ملی تشکیل شد و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر شکستن آقایی دلار تأکید کرده‌اند.

حجت‌الاسلام امامی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رژیم اسرائیل پرداخت و با اشاره به نماد ستاره شش‌پر داوود تصریح کرد: اسرائیل برای ایجاد امنیت خود در شش جبهه سرمایه‌گذاری کرده است: همسایگان (لبنان، اردن، فلسطین)، کشورهای عربی، کشورهای ترک‌زبان (آذربایجان و ترکیه)، ایران، کشورهای شرقی (هند و...) و قدرت‌های جهانی (انگلستان و آلمان). در همه این جبهه‌ها فعالیتهایی داشته، اما در ایران ناکام مانده است. از این رو احساس خطر می‌کند و طبیعی است که بخواهد به ایران تجاوز کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت حضور مردمی گفت: نباید اجازه داد تجزیه‌طلبان وارد عرصه شوند. حضور شبانه مردم در خیابان‌ها از همین جهت حیاتی است که تجزیه‌طلبان در کمین نشسته‌اند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.