
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، اعضای این تیم که از طریق مرز بازرگان وارد کشور شدند، پس از عبور از تبریز، زنجان و قزوین شامگاه پنجشنبه (٢٨ اسفند) به تهران رسیدند. آنها که در هر یک از شهرهای نامبرده مورد استقبال قرار گرفته بود، در تهران هم طی مراسمی رسمی مورد استقبال قرار گرفت.
این مراسم در میدان ولیعصر و با حضور زهرا بهروزی آذر معاون رئیس جمهور در امور بانوان، فریبا محمدیان معاون وزیر ورزش، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، علی کفاشیان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال و … همراه با جمع کثیری از مردم و به پاس افتخارآفرینی ملی پوشان فوتبال زنان و به ویژه عرق آنها به وطن برگزار شد.
بازگشت شیرزنانی که فریب دسیسهها را نخوردند
مسابقات فوتبال جام ملتهای زنان آسیا در حالی همزمان با آغاز جنگ تحمیلی آمریکایی-صهیونی علیه ایران برگزار شد که شیر دختران کشورمان پس از اتمام کارشان در این پیکارها، هدف دسیسهای بزرگ از سوی دشمن شکست خورده و بالاخص دولت استرالیا قرار گرفتند تا به این کشور اعلام پناهندگی کنند.
به رغم تمام کارشکنیها، اما چهار بازیکن و یک عضو کادر فنی این تیم، دست رد به پیشنهاد استرالیایی زدند و به آغوش وطن بازگشتند.
ادای احترام دوباره به سرود مقدس ایران
پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز گر مراسم استقبال از ملی پوشان فوتبال زنان بود که با ادای احترام آنها همراه بود.
اعضای تیم ملی فوتبال زنان در جریان دیدارهای شان در جام ملتهای آسیا نیز به هنگام پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، با سلام نظامی خود، احترام خود را به آن اعلام میکردند.
قدرشناسی به نمایندگی از یک ملت
جمعیت کثیری که در میدان ولیعصر تهران حاضر شده بودند، به نمایندگی از تمام مردم ایران آمده بودند تا قدرشناسی خود از پایبندی بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان به ایران پس از شکست پروژه گروگانگیری دولت استرالیا با حمایت ترامپ را اعلام کنند.
آنها با حضور خود در مراسم اسقتبال از تیم ملی فوتبال زنان، یکبار دیگر نشان دادند که در هر شرایطی همراه و در کنار ورزشکارانِ پایبند به ایران و نظام مقدسش هستند.
حضور گسترده و پرشور مردم در میدان ولیعصر برای استقبال از اعضای تیم ملی فوتبال زنان با قدردانی مرضیه جعفری سرمربی این تیم و فریده شجاعی نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال همراه بود.
چترنور: از تصمیممان پشیمان نیستیم
افسانه چترنور بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان نیز در این مراسم گفت: بعد از استقبال گسترده در تبریز و زنجان، در قزوین هم مردم ورزش دوست استقبال خیلی خوبی از ما داشتند. در کنار مردم خونگرم قزوین و استقبال آنان حس و حال خیلی خوبی داشتیم انگاری که خانوادههای خودمان را میدیدیم.
این ملی پوش فوتبال زنان تاکید کرد: از همه عوامل از جمله آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال خیلی زحمت کشیدند خدارا شاکریم که توانستیم تمام زحماتشان را با این برگشت خودمان بدهیم. این کوچکترین کاری بود که میتوانستیم هم برای خود و هم برای کشورمان انجام دهیم.
چترنور تاکید کرد: پیشنهادات تطمیعکنندهای به بچهها شد چالشهای بسیاری داشتیم ولی مهم این بود که بچهها با اختیار خود برگشتند و احساس پشیمانی کردند و از این برگشت خود ناراحت نیستند بلکه خوشحال هم هستند.
خوشحالی از بازگشت به وطن
فاطمه شبان بازیکن تیم ملی فوتبال زنان تاکید کرد که بابت بازگشتش به ایران خوشحال است، چون ایران را وطنش میداند.
وی گفت: تشکر می کنم از مردم فکر نمیکردم این همه جمعیت بیاید به مراسم استقبال و خوشحالم که فرزند ایرانم.
میرجلیلی: بازگشت ملی پوشان فوتبال زنان یعنی مشت محکم بر دهان دشمن
میرجلیی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران از مسئولان شرکت کننده در مراسم استقبال از اعضای تیم ملی فوتبال زنان بود.
وی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از تصمیم درست و عاقلانهای که اعضای تیم ملی فوتبال زنان در برابر پیشنهادات مطرح شده برای پناهندگی در استرالیا اتخاذ کردند، گفت: تیم ملی فوتبال زنان با وجود توطئه دشمنان، با بازگشت به ایران، مشت محکمی بر دهان دشمنان زدند.
ابلاغ پیام رئیس جمهور به زنان فوتبال
زهرا بهروزی آذر معاون رئیس جمهور در امور بانوان از مسئولان شرکت کننده در مراسم گسترده استقبال از اعضای تیم ملی فوتبال زنان بود. او در جریان این مراسم پیغام دکتر مسعود پزشکیان و دختر ایشان را به اعضای تیم ملی فوتبال بانوان رساند.
اهدای تندیس نشان آرش به شیردختران فوتبال و مهدی تاج
در مراسم استقبال از اعضای تیم ملی فوتبال زنان، تندیس نشان آرش از سوی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و فریبا محمدیان معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان تقدیم شیر دختران فوتبال ایران شد.
همچنین وزارت ورزش و جوانان، همچنین در اقدامی پسندیده این تندیس را به مهدی تاج که تلاشهای بی شائبه در خنثی کردن توطئهها و حواشی اخیر پیرامون تیم ملی فوتبال بانوان نمود، هدیه داد.