روز بیستم/موج جدید حملات به تل‌آویو/پاسخ متقابل نیروهای مسلح تاسیسات آمریکایی را به آتش کشید/ بروزرسانی می شود

تابناک پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 00:30
جمهوری اسلامی ایران قصد توسعه دامنه جنگ به تأسیسات نفتی را نداشت و نمی خواست آسیبی به اقتصاد کشورهای دوست و همسایه وارد شود ولیکن با تجاوز دشمن به زیرساخت های انرژی، عملا وارد مرحله جدیدی از جنگ شدیم و ضرورت دفاع از زیرساخت های ایران، ما را وادار به حمله به تأسیسات انرژی مرتبط با آمریکا و سهامداران آمریکایی ساخت. 

روز بیستم/موج جدید حملات به تل‌آویو/ بروزرسانی می شود

به گزارش تابناک، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که موج جدید حمله موشکی ایران مناطق مرکزی در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. آژیرها در مناطق مرکزی فلسطین اشغالی فعال شده است. این موشک‌ها موجب چندین انفجار در تل‌آویو شده است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که موشک های ایران به منطقه رمت‌گن در قلب شهر تل‌آویو اصابت کرده است.

کانال ۱۱ اسرائیل اعلام کرده است دست‌کم در چهار منطقه از تل‌آویو انفجارهایی رخ داده است.

همچنین، روزنامه ایندیپندنت نوشت: پس از آن‌که ایران هشدار داد به‌زودی حملاتی را علیه این مراکز انجام خواهد داد، تاسیسات انرژی سراسر خلیج فارس مجبور به تخلیه شده‌اند.
 
تهران به کارگران و شهروندان شاغل در تاسیسات واقع در عربستان، امارات و قطر خواست تا پیش از انجام حملات هوایی در ساعت‌های آینده این مناطق را ترک کنند.
 
به دنبال حمله آمریکا و اسرائیل به تاسیسات پارس جنوبی ایران، قیمت نفت خام برنت، بیش از ۵ درصد افزایش یافت و به مرز ۱۱۰ دلار در هر بشکه رسید.
سپاه از اجرای کوبنده موج 63 عملیات وعده صادق خبر داد. روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:
 
بسم الله القاصم الجبارین 
فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ماعتدی علیکم 
 
موج شصت و سه عملیات وعده صادق 4 علیه تاسیسات نفتی مرتبط با آمریکا در منطقه با قدرت با رمز «یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف» تقدیم به وزیر شجاع و شهید اطلاعات و سایر شهدای جامعه اطلاعاتی اجرا شد.
 
مردم شریف و رشیدِ در میدان ایران، دشمن فریبکار و دروغگو، ظهر امروز بعضی از تأسیسات انرژی ج.ا ایران را هدف قرار داد تا عرصه را بر مردمی که 16 شبانه روز نظرشان را در خیابان ها در مورد تجاوزات اخیر، فریاد می زنند، تنگ کند و از ملت ایران انتقام بگیرد. 
 
جمهوری اسلامی ایران قصد توسعه دامنه جنگ به تأسیسات نفتی را نداشت و نمی خواست آسیبی به اقتصاد کشورهای دوست و همسایه وارد شود ولیکن با تجاوز دشمن به زیرساخت های انرژی، عملا وارد مرحله جدیدی از جنگ شدیم و ضرورت دفاع از زیرساخت های ایران، ما را وادار به حمله به تأسیسات انرژی مرتبط با آمریکا و سهامداران آمریکایی ساخت. 
 
ملت شریف ایران؛
 فرزندان غیور شما در نیروهای مسلح بلافاصله بعد از خباثت دشمن شروع به اقدام تهاجمی کرده و در پی عملیاتی سنگین و تقابلی تا رسیدن خسارات به سطح ضربه وارده، مجموعه ای از تأسیسات نفتی که منافع آمریکا در منطقه محسوب می شوند را به آتش کشیدند.  
 
متجاوزان آمریکایی - صهیونیستی!
باردیگر به شما اخطار می‌دهیم که اشتباه بزرگی در حمله به زیرساخت‌های انرژی جمهوری اسلامی مرتکب شدید که پاسخ آن در حال اجرا است. اگر مجددا تکرار شود، حملات بعدی به زیرساخت های انرژی شما و هم پیمان‌های شما تا نابودی کامل آن متوقف نخواهد شد و پاسخ ما بسیار شدیدتر از حملات امشب خواهد بود.
 
و ماالنصر الا من عندلله العزیز الحکیم
 
آمریکا و اسرائیل پیش‌تر از حمله به تاسیسات تولید انرژی ایران در خلیج فارس خودداری کرده بودند چرامه بیم آن می‌رفت این اقدام موجب واکنش تلافی‌جویانه شود و قیمت و عرضه نفت و سوخت را به شدت تاثیر قرار دهد.
 
سردار دریادار، علی‌رضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه هم پس از حملات آمریکا و اسرائیل به تاسیسات پارس جنوبی به کارگران و شهروندان تاسیسات نفتی کشورهای منطقه هشدار داد که از آنها فاصله بگیرند.این مقام نظامی ایران تصریح کرد: بانک اهداف ایران به‌روز شده و تاسیسات نفتی مرتبط با آمریکا هم‌ردیف پایگاه‌های آمریکایی بوده و با قدرت زیر آتش خواهد رفت.
 

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.