بازپس‌گیری اراضی ملی در خراسان شمالی

صدا و سیما چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 21:07
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از رفع تصرف بیش از ۳۲ هکتار از اراضی ملی در محدوده و حریم شهر‌های استان از ابتدای سال ۱۴۰۴ خبر داد.

بازپس‌گیری اراضی ملی در خراسان شمالی

به گزارش گروه مسکن و شهرسازی خبرگزاری صداوسیما ، سیدعلی میرکریمی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۲ هکتار از اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهرهای استان با همکاری یگان حفاظت اراضی و دستگاه قضایی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شده است.

وی افزود: ارزش تقریبی اراضی آزادسازی‌شده در این مدت بیش از سه هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال برآورد می‌شود که این اقدام در راستای صیانت از اراضی دولتی و جلوگیری از تضییع حقوق عمومی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: این میزان رفع تصرف حاصل اجرای ۲۱ مورد عملیات رفع تعرض فوری به مساحت ۳۰.۵ هکتار و به ارزش تقریبی سه هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال و همچنین اجرای ۳ مورد حکم قطعی مراجع قضایی به مساحت ۲ هکتار و ارزش تقریبی ۴۳۳ میلیارد ریال بوده است.

میرکریمی با تأکید بر اینکه مقابله با زمین‌خواری، تغییر کاربری‌های غیرقانونی و هرگونه تعرض به اراضی ملی از اولویت‌های اصلی این اداره‌کل است، تصریح کرد: روند شناسایی، پایش و برخورد با تخلفات در این حوزه به‌صورت مستمر و قاطع ادامه دارد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک از جمله تصرف غیرمجاز اراضی، تغییر کاربری غیرقانونی یا اقدامات مرتبط با زمین‌خواری را از طریق شماره ۰۵۸۳۲۲۱۰۹۸۴ به یگان حفاظت اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گزارش دهند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.