تمدید قرارداد‌های بازار برق تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۵

صدا و سیما چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 16:32
معاونت برق و انرژی وزارت نیرو با صدور نامه‌ای به مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مجوز تمدید بدون تغییر قرارداد‌های فعلی بازار برق را صادر کرد.

تمدید قرارداد‌های بازار برق تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس مجوز مصطفی رجبی مشهدی، سرپرست معاونت برق و انرژی، با توجه به اینکه بررسی و تصویب قرارداد‌های بازار برق در هیئت تنظیم بازار برق به دلیل شرایط اضطراری و جنگی نهایی نشده، مقرر شده است «تمامی قرارداد‌های موجود بازار برق تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۵ عیناً و بدون هیچ‌گونه اصلاحی تمدید شوند».

در متن ابلاغیه تأکید شده است، در فاصله تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۵، «ویرایش نهایی قرارداد خرید برق» براساس مصوبات هیئت تنظیم بازار برق انجام و نسخه نهایی برای طرح و تصویب به هیئت تنظیم بازار برق ارائه شود.

این تصمیم، در کنار تثبیت موقت شرایط قرارداد‌ها در بازار برق، از منظر سیاست‌گذاری به‌عنوان اقدامی برای افزایش اطمینان فعالان بازار و تداوم بی‌وقفه مبادلات برق در شرایط جنگی ارزیابی می‌شود؛ به‌گونه‌ای که ضمن فراهم کردن زمان لازم برای تکمیل فرآیند اصلاحات قراردادی، از بروز اختلال در روابط قراردادی میان تولیدکنندگان، خریداران و سایر ذی‌نفعان شبکه برق جلوگیری می‌کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.