درخواست بازنشستگی غیرحضوری امکان‌پذیر شد + جزئیات

همشهری آنلاین سه شنبه 26 اسفند 1404 - 12:08
سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد بیمه‌شدگانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند، می‌توانند درخواست بازنشستگی خود را هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری ثبت کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان تامین اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در آخرین روزهای سال حجم مراجعات بابت ثبت درخواست بازنشستگی افزایش می‌یابد و برهمین اساس بیمه‌شدگان می‌توانند نسبت به ارائه درخواست بازنشستگی خود به صورت غیرحضوری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی Es.tamin.ir اقدام کنند.

تاریخ درخواست بازنشستگی بیمه‌شده در این سامانه، اعم از اینکه درخواست وی در ساعات اداری، غیراداری و یا ایام تعطیل ثبت شده باشد، ملاک اعتبار است.

همچنین بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه حضوری به نزدیک‌ترین شعبه سازمان تامین اجتماعی نسبت به ارائه درخواست بازنشستگی خود اقدام کنند. درخواست‌های بازنشستگی ارائه‌شده توسط بیمه‌شدگان، در صورت احراز شرایط، از تاریخ ثبت طی بازه زمانی ۶ ماه تقویمی ملاک اعتبار است.

درخصوص کارکنان دستگاه‌های اجرایی و تایید مراتب ارائه و ثبت درخواست بازنشستگی در دستگاه محل اشتغال، درخواست مذکور ملاک عمل است.

مرکز ارتباط مردمی سازمان تأمین اجتماعی به صورت شبانه‌روزی و با شماره تلفن سراسری ۱۴۲۰، بدون نیاز به پیش‌شماره، از سراسر کشور و یا تلفن همراه آماده ارائه خدمات، مشاوره و نیز ثبت یا پیگیری درخواست‌های مخاطبان است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.