
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما علیرضا محمدی گفت؛ در راستای همین تأکیدات، بازدیدهایی از واحدهای صنعتی مهم استان به عمل آمد که از جمله آنها میتوان به بازدید از واحدهای الفین، سیستم بازیابی گوگرد (SRU) و تصفیهخانه فاضلاب صنعتی پتروشیمی، اشاره کرد.
وی افزود: در جریان این بازدیدها، علاوه بر بررسی فرآیندهای عملیاتی واحدها، نمونهبرداری از پساب و گازهای خروجی صورت گرفت تا از میزان انطباق آلایندهها با استانداردهای زیستمحیطی اطمینان حاصل شود. همچنین، شبکه های پایش لحظهای که در این واحدها نصب شدهاند، مورد بررسی دقیق و راستیآزمایی قرار گرفتند تا از صحت عملکرد و گزارشدهی دادهها اطمینان حاصل شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: امروزه ما با چالشهای متعددی در زمینه کنترل آلودگی مواجه هستیم و این وظیفه در دوران جنگ بسیار حساستر نیز میشود. ما از همه واحدهای صنعتی انتظار داریم که با رعایت دقیق مقررات زیستمحیطی، گامی در جهت حفظ سرمایههای طبیعی این مرز و بوم بردارند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ادارهکل حفاظت محیط زیست استان ایلام در همه مقاطع از جمله شرایط جنگی، نسبت به بازدید از واحدهای آلاینده فعالیت خواهد کرد و نظارتهای خود را بهصورت مستمر و شبانهروزی ادامه خواهد داد.