جزئیات بیانیه سازمان هواپیمایی درباره حمله به زیرساخت‌های هوانوردی غیرنظامی

اقتصادنیوز دوشنبه 25 اسفند 1404 - 00:42
اقتصادنیوز:سازمان هواپیمایی کشوری در محکومیت حمله به زیرساخت‌های هوانوردی غیرنظامی در جریان حملات آمریکا و اسرائیل یک بیانیه منتشر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، روزنامه هاآرتص به نقل از وب‌سایت آمریکایی سمافور گزارش داد که اسرائیل به کاخ سفید اطلاع داده است ذخایر موشک‌های رهگیر بالستیک این رژیم در حال کاهش و نزدیک به اتمام است.

بر اساس این گزارش، یک منبع آمریکایی اعلام کرده است که دولت ایالات متحده از ماه‌ها پیش در جریان میزان ذخایر موشک‌های رهگیر در اسرائیل بوده است.

این منبع گفت: «این چیزی بود که ما انتظارش را داشتیم و برآورد می‌کردیم که رخ دهد» و افزود که اسرائیل در حال توسعه راه‌حل‌هایی برای مقابله با این کمبود است.

طبق گزارش سمافور، پنتاگون و همچنین مقامات اسرائیلی تاکنون به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند. با وجود این، منبع آمریکایی مدعی شد که ایالات متحده با کمبود موشک‌های رهگیر مواجه نیست و در این زمینه مشکلی ندارد.

این وب‌سایت همچنین به نقل از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نوشت که وی هفته گذشته مدعی شده بود ذخایر مهمات ایالات متحده «نامحدود» است؛ ادعایی که به نوشته سمافور با برخی برآوردها مبنی بر کمتر بودن ذخایر تسلیحاتی آمریکا نسبت به نیازهای ارتش این کشور در تضاد است.

در همین ارتباط، یک هفته پیش نیز کارولین لویت، سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرده بود که ایالات متحده «ذخایر کافی سلاح برای تأمین نیازهای عملیاتی» در اختیار دارد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.