به گزارش اقتصادنیوز، جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران در حالی وارد روز شانزدهم میشود که روز گذشته حمله به اهداف نظامی جزیره خارک در صدر اخبار قرار داشت و ابعاد این خبر بسیار مورد توجه قرار گرفت.
البته حملات تنها یک طرفه نبود و چندین موج حملات موشکی سپاه به اهداف آمریکایی و اسرائیلی نیز از سوی سپاه پاسداران رقم خورد.
«اقتصادنیوز» در شانزدهیمن روز جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران به مثابه پانزده روز گذشته مهمترین اخبار مرتبط با این عملیات نظامی را منتشر می کند.
********************
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: موج پنجاه و یکم عملیات وعده صادق ۴ با رمز مقدس «یا علی بن موسی الرضا(ع)» و با استعانت از ذات لایزال خداوند قادر متعال و با دعای خیر ملت شریف ایران اسلامی با اجرای شلیک ترکیبی موشکهای سوخت مایع و جامد علیه نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در پایگاه الخرج، به عنوان مبدا تهاجمات علیه میهن اسلامی انجام شد.
این پایگاه مبدا تجهیز جنگندههای «اف ۳۵» و «اف ۱۶» رژیم تروریستی امریکا بوده و محل نگهداری سوخت رسانها و پایگاه اصلی آواکسهای آمریکایی میباشد.
بر اساس اعلام روابط عمومی سپاه، این موج به سرلشکر پاسدار شهید ابوالقاسم باباییان و همسر شهیده ایشان تقدیم شده است.
صدای جنگنده و انفجاردر شیراز به گوش رسید.
،اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه طی پیامی در شبکه ایکس با اشاره به درخواست صدر اعظم آلمان از ایران برای پایان دادن به جنگ نوشت: صدراعظم آلمان از ایران میخواهد که جنگ را پایان دهد! این واقعاً مضحک است: اینکه از ایران، به عنوان کشوری که مورد تجاوز نظامی بیدلیل قرار دارد، بخواهند به نحوی این منازعه را به پایان برساند.
چرا به جای این، مخاطب خود را مهاجمان بیرحمی که مسئول بمباران و کشتار ایرانیان هستند، قرار نمیدهید؟ چرا نمیخواهید که آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاطر این تهاجم وحشیانه و جنایات نفرتانگیزشان پاسخگو باشند و مورد بازخواست قرار گیرند؟
روابط عمومی سپاهاعلام کرد: در تعرض امشب پهپادهای دشمن امریکایی - صهیونی به آسمان تهران، رزمندگان پدافند هوایی هوافضای سپاه به وسیله سامانه نوین پدافند هوایی تحت کنترل شبکه یکپارچه پدافندهوایی کشور موفق به ساقط کردن سه فروند پهپاد مسلح دشمن قبل از انجام عملیات خود شدند.
سفارت آمریکادر بغداد به دنبال افزایش تنشها اعلام کرد که اتباع این کشور باید فوراً از عراق خارج شوند.
این سفارتخانه در بیانیه خود مدعی شد که برخی گروههای مسلح حملاتی را علیه اهداف مرتبط با آمریکا در سراسر عراق انجام دادهاند.
شامگاه شنبه صدای دو انفجاردر برخی مناطق شهر کرمانشاه به گوش رسید که موجب نگرانی و توجه شهروندان شد.
بر اساس اطلاعات اولیه، هنوز محل دقیق وقوع این انفجارها اعلام نشده و جزئیات بیشتری از خسارات احتمالی یا تلفات منتشر نشده است.
گزارشهای اولیه حاکی از آن است که این انفجارها در پی حملات رژیم صهیونیستی و آمریکا به برخی نقاط کشور رخ داده است.
در همین حال دستگاههای مسئول در حال بررسی ابعاد این حادثه هستند و تیمهای امدادی و خدماتی در حالت آمادهباش قرار دارند.
اخبار و اطلاعات تکمیلی درباره این حادثه متعاقباً اعلام خواهد شد
ابراهیم ذولفقاری سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص)در پیامی اعلام کرد:
قابل توجه کلیه کشورهای همسایه و مردم مسلمانان منطقه؛
دشمن شکست خورده در میدان نبرد نظامی و در ائتلاف سازی سیاسی علیه ایران، به مکر و حیله روی آورده است و با یک نقشه شیطانی از پهپاد شاهد 136 ایران کپی سازی کرده و به نام جدید « پهپاد لوکاس» به اهداف غیر موجه در کشورهای منطقه حمله میکند. هدف دشمن ایجاد بدبینی و متهم سازی جمهوری اسلامی ایران و در نهایت اختلاف و تفرقه بین ایران و کشورهای همسایه می باشد تا اقدامات دفاعی، قانونی و مشروع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را مخدوش سازد.
دولتها و ملتهای منطقه بدانند دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران علیه تجاوزهای نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر مبنایی کاملا قانونی و دارای منطق مستحکم می باشد.
جمهوری اسلامی ایران همچنان که بارها اعلام کرده است، فقط به اهداف، مراکز و منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی حمله میکند و هرجایی را که هدف قرار می دهد با صدور اطلاعیه رسمی مسئولیت آن را به عهده میگیرد و پاسخگوی عواقب آن خواهد بود.
دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
اراده و اقدامات نیروی دریایی ایران در نبرد دریاها نتیجه داده است؛
چند نفتکش حامل نفت ایران ـ هزاران کیلومتر دورتر از مرزها ـ از توقیف خارج شدند.
این یعنی یک الگوی واقعی برای رفع تهدید و تحریم.
ٰتصاویری از آتش سوزی در پالایشگاه نفت اربیل منتشر شده است.
مقامهای آمریکایی به یک پایگاه خبری سمافور گفتند که اسرائیلاین هفته به آمریکا اطلاع داده است که در بحبوحه ادامه درگیری با ایران، با کمبود شدید موشکهای رهگیر برای مقابله با موشکهای بالستیک روبهرو شده است.
این وبسایت خبری نوشت: گزارشها حاکی از آن است که اسرائیل پیش از ورود به جنگ کنونی نیز به دلیل استفاده از موشکهای رهگیر در جریان درگیری تابستان گذشته با ایران، با سطح پایینی از این تسلیحات وارد جنگ شده بود.
در این راستا شبکه خبری سی ان ان نیز گزارش داده که ایران در حال افزودن مهمات بارانی به موشکهای خود است؛ اقدامی که میتواند روند کاهش ذخایر رهگیر را تشدید کند.
در این میان یکی از مقامهای آمریکایی به سمافور گفت واشنگتن از ماهها پیش از ظرفیت پایین اسرائیل آگاه بوده است و افزود: «این چیزی بود که انتظارش را داشتیم و پیشبینی کرده بودیم.»
سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا اعلام کرد پهپادهای مرگبار ما با کسب اطلاعات، بهصورت دقیق، بهسوی تکتک تروریستهای آمریکایی در منطقه هجوم خواهند برد.
در بامداد یکشنبه 24 اسفند ماه صداهای مهیب انفجار در برخی مناطق تهران شنیده شد.
منابع خبری از به گوش رسیدن صدای انفجارهای قوی در منامه بحرین خبر دادند.
رسانههای اسرائیلی از فعال شدن آژیرهای خطر به دلیل شلیک موشک از ایران خبر دادند.
همزمان از ایران و لبنان، حمله آغاز شده است.
رسانه های فلسطینی اعلام کردند: صدای انفجارهای مهیب و پی در پی ناشی از شلیک موشکهای ایرانی به سمت سرزمینهای اشغالی فلسطین شنیده میشود.
یک منبع آگاه نظامی گفت که حمله پهپادی به پالایشگاه لاناز در اربیل عراق که توسط خبرگزاری انگلیسی رویترز مخابره شده توسط ایران یا گروههای مقاومت انجام نشده است.
وی افزود: اطلاعات ما نشان میدهد که این حمله توسط آمریکاییها یا اسرائیلیها با «پرچم دروغین» صورت گرفته و هدف آن گسترش غیرضروری جنگ به اهدافی است که جزو بانک اهداف ایران و مقاومت قرار ندارد.
این منبع آگاه تاکید کرد: ایران یا مقاومت به هر نقطهای حمله کند آن را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد. منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه جزو اهداف قطعی ماست، اما این دشمنان میخواهند در پوشش جنگ با ایران زیرساختهای دیگر کشورها را نیز ذیل عملیاتهای پرچم دروغین نابود کنند و این هشدار برای تمام کشورهای منطقه است تا دچار فریب آمریکا و اسرائیل نشوند.
این منبع آگاه نظامی همچنین گفت: علیرغم شایعات و خبر رسانی جهتدار برخی رسانههای غربی، حمله به رادار فرودگاه غیرنظامی در کویت نیز به توسط آمریکا و اسراییل صورت گرفته است و ارتباطی به ایران ندارد.
کانال تلگرامی جنبش النجباء عراق «فراس الیاسر» در گزارشی اعلام کرد: محور مقاومت مشغول تحکیم مواضع خود در جنگ با دشمن آمریکایی - صهیونیستی است.
وی افزود: هدفگیری و انهدام پایگاههای آمریکایی در کشورهای خلیجفارس توسط مقاومت اسلامی عراق، گواه دقت در انتخاب اهداف است.
عضو شورای سیاسی جنبش النجباء عراق اظهار داشت: پس از هدف قرار گرفتن دو هواپیمای سوخترسان در غرب عراق، که یکی ساقط شد و دیگری فرار کرد، آسمان عراق برای آمریکا و رژیم صهیونیستی ناامن شده است.
وی با بیان اینکه حزبالله لبنان در حال تسویهحساب و حمله به اماکن مهمی است که بر روند جنگ تاثیر میگذارد، افزود: پیشبینی میکنیم که مجاهدان یمنی هم مشارکتی قوی داشته باشند که ممکن است منجر به انسداد تنگه بابالمندب شود.
عضو شورای سیاسی جنبش النجباء از گروه های مقاومت اسلامی عراق گفت: دشمن آشفته است و متحمل خسارات قابلتوجه و چشمگیری میشود که آنها را پنهان میکند اما باید منتظر غافلگیریهای بزرگی در عراق باشد.
شبکه الجزیره گزارش داد: «هاکان فیدان» وزیر امورخارجه ترکیه در گفت وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» آمریکا تصریح کرد: هیچگونه اقدامات تحریکآمیزی نمیتواند ما را به مشارکت در یک جنگ منطقهای بکشاند.
فیدان در بخش دیگری از این گفتگو به موضوع روابط تهران و واشینگتن پرداخت و مدعی شد: در حال حاضر هیچ ابتکار عمل جدی برای ازسرگیری مذاکرات میان واشنگتن و تهران وجود ندارد.
وی در بخش دیگری از گفت وگویش ادعا کرد: معتقدم که ایران برای انجام گفتگوهای غیررسمی آمادگی دارد.
منابع عربی از شنیدهشدن صدای انفجار در پایگاه آمریکا در ریاض خبر میدهند.
شبکه های تلویزیونی المیادین و الجزیره و منابع خبری فلسطین به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی افزودند: بامداد یکشنبهحمله موشکیگستردهای از خاک ایران به سمت اهدافی در سرزمینهای اشغالی انجام شد که طی آن آژیرهای خطر در تلآویو، حیفا، قدس و مناطق گستردهای از مرکز و شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.
به گزارش شبکه المیادین، آژیرهای خطر در تلآویو و حومه آن، بئر السبع، اشدود، قدس و شهرکهای صهیونیست نشین کرانه باختری به صدا درآمده و پس از آن انفجارهای مهیبی در این مناطق شنیده شده است.
منابع محلی همچنین از به صدا درآمدن آژیرها در منطقه الجلیل اعلی و شهرک «آفیفیم» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
گزارشها حاکی از آن است که آژیرها در شهر بیتشان، أم الفحم، منطقه عمیق هماعیون، جلبوع، مناشیه و مجدو نیز به صدا درآمدند.
جکسون هینکل فعال مطرح فضای مجازی به غیبت طولانی مدت نتانیاهو واکنش نشان داد.
جکسون هینکل فعال مطرح فضای مجازی در آمریکا با قرار دادن عکسی از صفحه پسر نتانیاهودر ایکس نوشته است:
یئیر (پسر نتانیاهو) خیلی وقت است که من را بلاک کرده؛ اما من باید بدانم: یئیر! بابات مرده است
روابط عمومی سپاه اعلام کرد: نامعلوم بودن سرنوشت نخستوزیر جنایتکار صهیونیستی و احتمال کشته شدن و یا فرار وی و خانواده اش از سرزمینهای اشغالی بحران و تزلزل صهیونیست ها را آشکار می سازد.
الجزیره گزارش داد: وزارت امور خارجه فرانسه گزارشها مبنی بر آماده شدن نیروی دریایی این کشور برای اعزام۱۰ کشتی جنگی به خاورمیانه را تکذیب کرد.
این وزارتخانه در پیامی در ایکس اعلام کرد: خیر. گروه ضربت ناو هواپیمابر فرانسه در شرق مدیترانه باقی میماند. موضع فرانسه تغییر نکرده و دفاعی و حفاظتی است.
در این پیام تاکید شده است: هراس افکنی را متوقف کنید.
دریادار علیرضا تنگسیری در صفحه مجازیاش نوشت: «اراده و اقدامات نیروی دریایی ایران در نبرد دریاها نتیجه داده است؛ چند نفتکش حامل نفت ایران ـ هزاران کیلومتر دورتر از مرزها ـ از توقیف خارج شدند.این یعنی یک الگوی واقعی برای رفع تهدید و تحریم.»
پیشتر رویترز اعلام کرده بود، هند مجبور شده سه نفتکش ایرانی توقیف شده ماه پیش را آزاد کند تا به ازای آن ایران اجازه عبور دو فروند کشتی هندی را از تنگه هرمز دهد.
خبرنگار الجزیره در تهران نوشت: یک عنصر اساسی از محور مقاومت آماده شده است تا در هر لحظه وارد نبرد شود.
انورالدین الدغیر خبرنگار الجزیره در تهران نوشت: به گفته یک فرد آگاه، این هفته ممکن است هفتهای تعیینکننده در نبرد ایران با آمریکا و اسرائیل باشد. به زودی ممکن است شاهد تغییری در میدان درگیریها باشیم.
او ادامه داد: یک عنصر اساسی از محور مقاومت آماده شده است تا در هر لحظه وارد نبرد شود. منبع میگوید: اقدامات گستردهای در زمینه کریدورها نهایی شده است.
یک روزنامه انگلیسی از احتمال اعزام پهپادرهگیر از سوی این کشور به خاورمیانه خبر داد.
روزنامه تلگراف گزارش داد که «کییر استارمر»، نخستوزیر بریتانیا، ممکن است هزاران پهپاد رهگیر به خاورمیانه بفرستد.
این گزارش افزود که مقامات نظامی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا سیستم پهپاد رهگیر اختاپوس، که در بریتانیا برای استفاده اوکراین علیه روسیه تولید شده است، میتواند برای تقویت دفاع بریتانیا در برابر پهپادهای شاهد ایران نیز مورد استفاده قرار گیرد یا خیر.
رویترز هنوز نتوانسته است این گزارش را تأیید کند.
در پی حملات صبح امروز آمریکا و اسرائیل به اصفهان در مناطقی در شمال، جنوب و شرق اصفهان انفجارهایی رخ داد.
«هاکان فیدان» در مصاحبه با خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس اظهار داشت: تا زمانی که نتانیاهودر قدرت است، اسرائیل همیشه کسی را به عنوان دشمن معرفی خواهد کرد ، زیرا برای پیشبرد کار خود به آن نیاز دارد. اگر آن دشمن ترکیه نباشد، کشور دیگری را در منطقه معرفی خواهد کرد. تا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در قدرت است، جنگ در خاورمیانه تمام نمیشود.
وی با اشاره به توسعه طلبی رژیم اسرائیل در منطقه افزود: آنها به دنبال امنیت نیستند؛ آنها به دنبال زمین بیشتر هستند. بنابراین، تا زمانی که این ایده را کنار نگذارند، همیشه در خاورمیانه جنگ وجود خواهد داشت.
فیدان ادامه داد: رژیم اسرائیل در حال برداشتن گامهایی برای ایجاد «وضعیت جدید» در کرانه باختری است تا مانع از راه حل موسوم به «دو دولتی» شود و شهرکنشینان صهیونیست روزانه برادران فلسطینی را به شهادت می رسانند.
وی همچنین بستن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی را «گامی بسیار خطرناک (از سوی رژیم اسرائیل) توصیف کرد که میتواند خشم تازهای را برانگیزد».
وزیر خارجه ترکیه خواستار پایان دادن به این «اقدام خطرناک» رژیم اسرائیل و احترام به اماکن مقدس شد.
صدای چندین انفجار در ایلات شنیده شد.
پیش از ظهر یکشنبه صدای انفجاری در شهر کرمانشاه شنیده شد که بر اساس گزارشهای اولیه در پی حمله آمریکا و اسرائیل رخ داده است.
سپاه در اطلاعیهای اعلام کرد:
موج پنجاه و سوم عملیات وعده صادق ۴ با رمز مقدس "یا جواد الائمه ادرکنی " وبا گرامیداشت یاد و خاطره ۸۴ شهید مظلوم ناو دنای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وبا اجرای شلیک ترکیبی ۱۰ فروند موشک هایپرسونیک فتاح و قدر و پهپادهای انهدامی علیه نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در پایگاه الظفره که نقش پشتیبانی - اطلاعاتی در تهاجم به جمهوری اسلامی ایران و مراکز فرماندهی و کنترل منطقهای و مدیریت جبهه داخلی رژیم صهیونیستی انجام شد.️
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در پست اخیر خود در شبکه اجتماعی ایکس به انتقاد از سیاستهای آمریکا پرداخت و اظهار داشت:
وضعیت فهرست اهداف شامل رادارها، باتریها، تانکرهای سوختگیری، پایگاههای نظامی و پهپادها است. خب، نظر ژنرال تلویزیونی هگزت چیست؟
قالیباف با اشاره به استراتژیهای نظامی آمریکا ادامه داد: بدیهی است که استراتژی درخشان فعلی این است که پیادهنظام را در چرخ گوشت بیندازند. آنها سربازهای بیچاره را میفرستند تا چیزی را که ژنرالها آن را خراب کردند، درست کنند. برای اسرائیل بمیرید!
سخنگوی سفارت چین در آمریکا در مصاحبه با شبکه سیانان نگفت که آیا پکن درخواستدونالد ترامپ از چین برای فرستادن کشتیهای جنگی به تنگه هرمز را میپذیرد یا خیر.
این مقام چینی سفارت پکن در واشنگتن گفت که «همه طرفها مسئولیت دارند تا از تأمین انرژی پایدار و بدون مانع اطمینان حاصل کنند.»
رئیسجمهور آمریکا، روز شنبه در شبکه تروث سوشال خود نوشت که امیدوار است پنج کشور چین، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی و بریتانیا، کشتیهای جنگی خود را به تنگه هرمز اعزام کنند تا این تنگه دیگر تهدیدی از سوی ایران نباشد.
ترامپ پیش از آن گفته بود هر کشوری که نفتش را از تنگه هرمز دریافت میکند خودش از آن مراقبت کند!
سخنگوی سفارت پکن در واشنگتن در مصاحبه با سیانان همچنین اعلام کرد که «چین به تقویت ارتباط با طرفهای مربوطه ادامه خواهد داد.»
ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه شنبه شب در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و وضعیت جاری در منطقه گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه تنها عامل و مسبب ناامنی حاکم بر منطقه و تنگه هرمز، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، بر ضرورت رویکرد مسئولانه همه کشورها با این وضعیت و محکوم کردن قاطع اقدام جنایتکارانه متجاوزان در حمله به ایران، و نیز خودداری از هرگونه اقدامی که میتواند موجب تشدید و گسترش دامنه درگیری شود، تاکید کرد.
عراقچی ضمن تاکید بر عزم راسخ ایران در دفاع از حاکمیت، عزت، تمامیت سرزمینی و امنیت ملی ایران، افزود: اقدامات دفاعی ایران منحصرا علیه پایگاههای نظامی و امکانات متجاوزین در منطقه است و به هیچ عنوان نباید به مثابه حمله ایران به کشورهای منطقه تلقی شود.
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ریشه اصلی ناامنی در کل منطقه از جمله لبنان، تجاوزگری و سیطرهطلبی رژیم صهیونیستی است و بازگشت آرامش به لبنان منوط به پایان یافتن اشغالگری و توقف حملات و تجاوزات این رژیم است.
وزرای امور خارجه ایران و فرانسه همچنین در خصوص برخی مباحث کنسولی رایزنی کردند.
علی لاریجانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شنیدهام باقیمانده تیم اپستین طراحی توطئهای را کردهاند که ماجرایی نظیر ۱۱ سپتامبر خلق کنند و ایران را متهم سازند. ایران اصولا با چنین برنامههای تروریستی مخالف است و جنگی با ملت آمریکا ندارد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۴ در اطلاعیه شماره ۲۹ خود اعلام کرد: در امتداد دفاع مشروع از ملت ایران و در پاسخ به جنایات علنی رژیم صهیونی در حمله به فرزندان ملت در فرماندهی انتظامی و مراکز ایست و بازرسی مردمی، از بامداد امروز مراکز امنیتی و مقر پلیس رژیم تروریستی صهیونی از جمله واحد ویژه پلیس این رژیم موسوم به "لاهاو ۴۳۳" و مرکز ارتباطات ماهواره ای «گیلات دیفنس» را هدف حملات پر قدرت پهپادی قرار داده است.
در این اطلاعیه تاکید شده است: هرگونه حمله به ایران عزیز، قدرتمندانه پاسخ داده می شود.
«لاهاو ۴۳۳» واحد ویژه پلیس رژیم صهیونیستی و معادل پلیس فدرال در کشورهای دیگر است که از آن با عنوان FBI رژیم صهیونی نیز یاد میشود.
«گیلات دیفنس»، یکی از مراکز ارتباطات و فناوری های ماهوارهای است که برای کاربردهای نظامی با وزارت دفاع آمریکا و ناتو همکاری می کند.
متحد نزدیک واشنگتن در شرق آسیا کره جنوبی در پاسخی اعلام کرد که درخواست رئیسجمهور آمریکا برای اعزام کشتی جنگی به تنگه هرمز را بررسی خواهد کرد.
دفتر ریاستجمهوری کره جنوبی امروز اعلام کرد «ما در این خصوص با ایالات متحده از نزدیک در ارتباط خواهیم بود و پس از بررسی دقیق تصمیمگیری خواهیم کرد».
موج ۵۴ عملیات وعده صادق ۴ اجرا شد. در این موج برای اولین بار از زمان شروع جنگ از موشک بالستیک سجیل استفاده شده است.
عراقچی : رهبر ایران در صحت کامل است / برای پایان عادلانه جنگ آماده ایم
عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در گفتوگو با روزنامه «العربی الجدید» با اشاره به برخی شایعات درباره رهبر انقلاب، اعلام کرد رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و «اوضاع را بهطور کامل مدیریت میکنند».
وزیر خارجه ایران همچنین به تحولات جاری در منطقه پرداخت و اظهار داشت ایران آماده است برای روشن شدن ابعاد حملات اخیر، با کشورهای منطقه کمیتهای مشترک جهت تحقیق درباره اهدافی که مورد حمله قرار گرفتهاند تشکیل دهد.
عراقچی در بخش دیگری از این گفتوگو هشدار داد اگر تأسیسات انرژی ایران هدف حمله قرار گیرد، تهران نیز تأسیسات متعلق به شرکتهای آمریکایی در منطقه را هدف قرار خواهد داد.
وزیر امور خارجه ایران درباره چشمانداز پایان درگیریها نیز گفت: «پایان جنگ در گرو ارائه تضمین برای عدم تکرار آن و همچنین پرداخت غرامت است.»
او افزود که تاکنون هیچ ابتکارعمل مشخصی برای پایان دادن به جنگ ارائه نشده، اما ایران از هرگونه ابتکارعمل منطقهای که به «پایان عادلانه جنگ» منجر شود استقبال میکند.
این خبر درحال تکمیل است....