افزایش ساعت کاری متروی تهران

صدا و سیما یکشنبه 24 اسفند 1404 - 15:07
ساعت کاری مترو تهران در روزهای پرتردد پایانی سال تا ساعت ۲۳ افزایش یافت. ‌

افزایش ساعت کاری متروی تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، شرکت بهره‌برداری مترو اعلام کرد آغاز سرویس‌دهی قطارهای مترو از ساعت ۵:۳۰ صبح و آخرین اعزام قطارها از ایستگاه‌های ابتدایی خطوط درون‌شهری (به‌جز خط ۵) تا ساعت ۲۳صورت می‌گیرد.
 در خط ۵ (تهران–گلشهر) فعالیت از ساعت ۵:۳۰ صبح آغاز می‌شود و آخرین اعزام قطار در ساع  ۲۲ از مبادی انجام خواهد شد.‌
سرفاصله حرکت قطارها در خطوط ۱، ۲، ۳ و ۴ در ساعات پیک ترافیک(۷تا ۹صبح و ۱۴تا ۱۷بعدظهر)  ۱۰ دقیقه و در سایر ساعات ۱۵ دقیقه تعیین شده است.‌
 برای خطوط ۶ و ۷ نیز سرفاصله حرکت قطارها در تمامی ساعات ۱۵ دقیقه اجرا می شود.‌
در خط ۵متروی تهران، سرفاصله حرکت قطارها در ساعات پیک (۵:۳۰تا ۸:۳۰صبح و ۱۴:۳۰تا ۲۰:۳۰شب ) ۲۰ دقیقه و در ساعات غیرپیک ۳۰ دقیقه خواهد بود.‌
 قطارهای سریع‌السیر خط پنج مترو به‌طور موقت از برنامه حرکت حذف شده‌اند. در صورت افزایش تقاضا، قطارهای فوق‌العاده در تمام خطوط اعزام خواهند شد‌.
 آغاز سرویس‌دهی در خط متروی هشتگرد نیز از مبدا ایستگاه گلشهر ساعت ۵:۲۰ صبح و از مبدا ایستگاه هشتگرد (شهید قاسم سلیمانی) ساعت ۶:۰۰ صبح است.‌
آخرین حرکت قطار از ایستگاه گلشهر ساعت ۱۷:۳۰ و از ایستگاه هشتگرد (شهید قاسم سلیمانی) ساعت ۱۸:۱۵ انجام می‌شود. سرفاصله حرکت قطارها در این خط ۹۰ دقیقه تعیین شده است.‌

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.