در سال جدید هم در تامین گندم نان خودکفا می شویم

صدا و سیما یکشنبه 24 اسفند 1404 - 15:07
رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بر اساس پیش بینی ها و رصد سطح زیر کشت گندم در سراسر کشور در فصل جدید زراعی نیز همه نیاز کشور به گندم نان با دستان پربرکت کشاورز ایرانی تولید خواهد شد.

** در سال جدید هم در تامین گندم نان خودکفا می شویم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عطااللّه هاشمی در گفتگو با رسانه ملی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت گندم نسبت به سال گذشته تصریح کرد: در فصل زراعی جدید سطح زیرکشت گندم ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است که نسبت به پارسال ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار افزایش داشته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: به امید خدا و بسته به شرایط جوی و میزان بارش ها، برآورد‌ می شود که در فصل جدید تولید گندم به ۱۳ میلیون تن برسد که حدود ۱۰ میلیون تن آن را دولت به صورت تضمینی خریداری می کند و به این ترتیب، در سال جدید هم کل نیاز کشور به گندم نان با دستان پربرکت کشاورزان ایرانی تولید می شود و نیازی به واردات در این زمینه نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز مشکلی در تامین آرد مورد نیازی نانوایی ها نداریم، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها و روند مشخص خرید تضمینی و ذخیره سازی محصول راهبردی گندم، مشکلی در تامین آرد خبازی ها پیش نمی آید.

با توجه به شرایط اقلیمی ایران، برداشت گندم به زودی در مناطق جنوب شرق کشور آغاز می شود و تقریبا از ابتدای فروردین به مرور مزارع سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان و سپس خوزستان برداشت گندم را آغاز می کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.