اطلاعاتی داریم که آمریکا و اسرائیل به کشورهای منطقه حمله کردند/ ایران با کشورهای همسایه در ارتباط است

مشرق نیوز یکشنبه 24 اسفند 1404 - 11:59
وزیر امور خارجه ایران گفت که اطلاعاتی داریم آمریکا و اسرائیل از مکان‌های خاصی به کشورهای منطقه حمله کرده‌اند.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با «العربی الجدید» اظهار داشت که ایران آماده است تا با کشورهای منطقه دیدار کند و یک کمیته تحقیقاتی مشترک برای تعیین ماهیت اهداف مورد حمله و اینکه آیا آن‌ها آمریکایی بوده‌اند یا خیر، تشکیل دهد.

وی تأکید کرد که حملات ایران به پایگاه‌ها و منافع ایالات متحده در منطقه است که از آن‌ها اقدامی علیه ایران صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه ایران گفت: تهران اطلاعاتی دریافت کرده که نشان می‌دهد ایالات متحده و اسرائیل نیز از مکان‌های خاصی به سمت کشورهای عربی حملاتی را انجام می‌دهند.

وی همچنین اظهار داشت که آمریکایی‌ها پهپادی مشابه پهپاد شاهد ایران به نام "لوکاس" ساخته‌اند که برای هدف قرار دادن مکان‌هایی در کشورهای عربی استفاده می‌شود.

عراقچی خاطرنشان کرد که این اطلاعات در حال حاضر در دست بررسی است.

وزیر امور خارجه ایران گفت که ارتباط با کشورهای همسایه، از جمله قطر، عربستان سعودی و عمان، ادامه دارد و تلاش‌های دیپلماتیک متوقف نشده است.

وی افزود که ابتکارات و میانجی‌گری‌هایی توسط کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها و ارائه ایده‌هایی برای پایان دادن به جنگ مطرح شده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.