۹ بیمارستان به علت حملات آمریکا و اسراییل غیرفعال شد

مشرق نیوز جمعه 22 اسفند 1404 - 07:00
از آغاز جنگ تحمیلی رمضان بر ایران تاکنون ۹ بیمارستان در سطح کشور به علت حملات امریکا و اسراییل و حجم بالای تخریب غیرفعال و در مجموع ۱۶۰ واحد درمانی دچار تخریب شدند.

به گزارش مشرق، براساس جمع‌بندی داده‌ها تا عصر روز ۲۱ اسفندماه، نزدیک به ۲۲ هزار واحد غیرنظامی در نقاط مختلف کشور به علت حملات آمریکا و اسراییل دچار خسارت شدند.

۹ بیمارستان به علت حملات آمریکا و اسراییل غیرفعال شد

۹ بیمارستان به علت حملات آمریکا و اسراییل غیرفعال شد

۹ بیمارستان به علت حملات آمریکا و اسراییل غیرفعال شد

از این مقدار ۱۶۰ مرکز درمانی شامل بیمارستان، پایگاه اورژانس، خانه بهداشت و داروخانه نیز دچار خسارت شدند.

۹ بیمارستان به علت حملات آمریکا و اسراییل غیرفعال شد

۹ بیمارستان به علت حملات آمریکا و اسراییل غیرفعال شد

همچنین به گفته رییس جمعیت هلال احمر کشور ۹ بیمارستان به علت حجم بالای تخریب توسط اصابت‌های دشمن، غیرفعال شدند. از جمله مراکز درمانی که مورد اصابت قرار گرفتند می‌توان به بیمارستان‌های گاندی، خاتم الانبیا(ص)، شهید مطهری، ولی‌عصر، بیمارستان قلب شهید رجایی، بیمارستان تروما و سوختگی، مرکز مراقبت از نوزادان آمنه، مرکز اورژانس پزشکی در تهران و سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد.

فیلم: بیمارستان گاندی تهران

از آغاز جنگ تحمیلی رمضان بر ایران تاکنون ۹ بیمارستان در سطح کشور به علت حملات امریکا و اسراییل و حجم بالای تخریب غیرفعال و در مجموع ۱۶۰ واحد درمانی دچار تخریب شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، براساس جمع‌بندی داده‌ها تا عصر روز ۲۱ اسفندماه، نزدیک به ۲۲ هزار واحد غیرنظامی در نقاط مختلف کشور به علت حملات آمریکا و اسراییل دچار خسارت شدند.

از این مقدار ۱۶۰ مرکز درمانی شامل بیمارستان، پایگاه اورژانس، خانه بهداشت و داروخانه نیز دچار خسارت شدند. همچنین به گفته رییس جمعیت هلال احمر کشور ۹ بیمارستان به علت حجم بالای تخریب توسط اصابت‌های دشمن، غیرفعال شدند.

از جمله مراکز درمانی که مورد اصابت قرار گرفتند می‌توان به بیمارستان‌های گاندی، خاتم الانبیا(ص)، شهید مطهری، ولی‌عصر، بیمارستان قلب شهید رجایی، بیمارستان تروما و سوختگی، مرکز مراقبت از نوزادان آمنه، مرکز اورژانس پزشکی در تهران و سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد.

فیلم: بیمارستان گاندی تهران

همچنین در اهواز بیمارستان‌های بقایی، ابوذر و رازی، بیمارستان امام علی در اندیمشک، در چابهار، سراب و همدان یک پایگاه اورژانس، بیمارستان حضرت ابوالفضل در میناب، بیمارستان طالقانی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در ارومیه، بیمارستان صحرایی ثلاث‌باباجانی، بیمارستان شهدای سرپل ذهاب، بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، ساختمان هلال احمر مهاباد، مرکز درمانی شهید مصطفی خمینی شهر خمین در اثر حملات امریکا و اسراییل آسیب دیدند.

فیلم: بیمارستان بوشهر بخش نوزادان

عکس: بیمارستان سرپل ذهاب

۹ بیمارستان به علت حملات آمریکا و اسراییل غیرفعال شد

۹ بیمارستان به علت حملات آمریکا و اسراییل غیرفعال شد

۹ بیمارستان به علت حملات آمریکا و اسراییل غیرفعال شد

۹ بیمارستان به علت حملات آمریکا و اسراییل غیرفعال شد

فیلم: لحظاتی از حمله به یکی از مراکز سلامت آذربایجان غربی

لازم به ذکر است از ابتدای جنگ تاکنون ۱۲ کادر درمان شهید و ۷۸ نفر نیز مجروح شدند.

عکس: شهادت ۲ کارشناس اورژانس شیراز در پی حملات اسرائیل و آمریکا

۹ بیمارستان به علت حملات آمریکا و اسراییل غیرفعال شد

همچنین ۱۸ دستگاه آمبولانس در سطح کشور نیز تخریب شدند.

فیلم: حملهٔ موشکی اسرائیل به آمبولانس‌ تهران

از ابتدای جنگ تاکنون ۲۲۰ زن و ۲۰۰ ایرانی زیر ۱۸ سال و ۱۱ کودک کمتر از ۵ سال شهید شدند، تنها در یک مورد حملات آمریکا و اسراییل جان ۱۶۸ دانش‌آموز دبستان شجره طیبه میناب هرمزگان را گرفت.

فیلم: جنایت در دبستان میناب

چندی قبل وقتی خبرنگار از وزیر جنگ آمریکا در خصوص حمله به مدرسه میناب در روزهای آغازین جنگ پرسید، وی گفت «ما هرگز غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهیم و در حال تحقیق در خصوص حمله به مدرسه هستیم».

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.