وزیر آمریکایی: فعلا اسکورت کشتی‌ها در تنگه هرمز ممکن نیست

اقتصادنیوز پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 16:07
اقتصادنیوز: وزیر انرژی آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد که تجاوز نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران هفته‌ها طول خواهد کشید، نه ماه‌ها.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «کریس رایت» وزیر انرژی آمریکا روز پنجشنبه اذعان کرد: «در حال حاضر اسکورت‌های گشت‌زنی با کشتی‌های جنگی قابل انجام نیست».

رایت در پاسخ به سوالی درباره احتمال اسکورت کشتی‌ها توسط نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز تا پایان ماه، مدعی شد: «این احتمال بسیار زیاد است».

شبکه «الجزیره» به نقل از وی گزارش داد: «استفاده از ذخایر راهبردی نفت به تحمل اختلالات برای هفته‌ها کمک خواهد کرد. ما می‌خواهیم به بازارهای آسیایی که بیشترین آسیب را دیده‌اند، کمک کنیم».

این وزیر آمریکایی با ادعای اینکه تجاوز نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران هفته‌ها طول خواهد کشید، نه ماه‌ها؛ اظهار داشت: «در نهایت تنها گزینه، از بین بردن توانایی ایران برای تهدید همسایگان و تنگه‌ها است».

رایت سپس ادعا کرد: «تنگه هرمز بازگشایی خواهد شد و ما آنجا هستیم تا تهدیدات ایران را از بین ببریم».

طبق این گزارش، وی همچنین افزود: «ما تحریم‌های روسیه را کاهش ندادیم و جهان در کوتاه‌مدت به نفت نیاز دارد».

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.