تمهیدات فعالیت بورس در هفته آینده، برنامه ریزی شد

عصر ایران پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 12:56
سازمان بورس و اوراق بهادار از اندیشیده شدن تمهیداتی برای وضعیت بازار سرمایه در هفته آینده خبر داد.

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: به منظور مدیریت مطلوب‌تر بازار ابزارهای مختلف بازار سرمایه، جلسات متعددی با حضور اعضای هیئت‌مدیره و مدیران سازمان بورس و مدیران عامل ارکان بازار برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، در این جلسات که طی ۱۰ روز گذشته به‌صورت مداوم برگزار شده و بعضاً تا پس از افطار نیز ادامه داشته است، سیاست‌های مدیریت بازار در روزهای جنگ و پس از آن مورد بررسی و هماهنگی قرار گرفت تا امکان مدیریت شرایط و بازگشایی تدریجی ابزارهای بازار با کمترین ریسک احتمالی فراهم شود.

بر مبنای تصمیمات اتخاذشده در این جلسات، صندوق‌های صدور و ابطالی سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت به فعالیت خود در این ایام ادامه دادند و از روز ۱۶ اسفند نیز معاملات صندوق‌های قابل معامله در بورس و فرابورس نیز از سر گرفته شد.

در همین حال، معاملات کالایی بورس‌های کالا و انرژی نیز در هفته جاری از سر گرفته شده و اوراق تسهیلات مسکن، انواع اوراق دولتی، شرکتی و... در بورس‌ها مجدداً معامله شدند.

در این جلسات، برای هفته آینده که هفته پایانی سال است نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

در این جلسات با مرور تجربیات جنگ ۱۲ روزه، چگونگی مدیریت بازار سهام پس از بازگشایی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.