خدمات درمانی در سراسر کشور بدون وقفه ادامه دارد/ عدم کمبود در دارو و تجهیزات پزشکی

مشرق نیوز پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 08:36
معاون درمان وزارت بهداشت، با تأکید بر تداوم ارائه خدمات درمانی در کشور علی‌رغم چالش‌های موجود، اعلام کرد: بیمارستان‌های آسیب‌دیده جابجا شده‌اند و خدمات‌رسانی به بیماران کماکان در جریان است.

به گزارش مشرق، سیدسجاد رضوی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت خدمات درمانی در کشور اعلام کرد خدمات درمانی در مرکز درمانی کشور با وجود چالش‌های موجود، کمبود خاصی را به ما معرفی نکرده‌اند و بیمارستان‌هایی که آسیب دیده‌اند یا در معرض آسیب قرار دارند، توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی جابجا شده‌اند تا حد امکان و خدمات‌رسانی به بیماران عادی که شامل طیف وسیعی از مراجعان از موارد زایمان تا بیماری‌های قلبی، ریوی و سایر بیماری‌های مختلف می‌شود، کماکان ادامه دارد.

پوشش درمانی بیماران و مجروحان در بیمارستان‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت با تأکید بر اهمیت تداوم درمان بیماران خاص خاطرنشان کرد بیمارانی که نیاز به ادامه فرآیند درمانی دارند، چه در شهرهایی که مورد حمله قرار گرفته‌اند و چه در شهرهایی که به عنوان مناطق پذیرنده عمل می‌کنند، تحت پوشش خدمات درمانی قرار دارند و این خدمات با توجه به نوع نیاز بیماران، همراه با تغییرات لازم در تجهیزات و لوازم مصرفی، در حال ارائه است. همچنین مجروحانی که به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند، علاوه بر بیماران بستری موجود، در مراکز درمانی تحت پوشش خدمات قرار می‌گیرند و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد و خدمات‌رسانی به صورت مستمر ادامه دارد.

حضور تمام‌وقت کادر درمان

معاون درمان وزارت بهداشت با قدردانی ویژه از زحمات کادر درمان اظهار داشت نیروهای پرستاری، پزشکی و کلیه پرسنل درمانی با تعهد کامل و به صورت صددرصدی در خط مقدم خدمت‌رسانی حضور دارند و ما واقعاً ممنوندار این عزیزان هستیم. این همکاران گرامی در شرایطی که بیمارستان‌های ما با چالش‌هایی مواجه هستند، خدمات خود را کما فی السابق ارائه می‌دهند. ضمن تأمین خدمات دارویی و تجهیزاتی برای این عزیزان، برخی از آنان حتی درخواست کرده‌اند که در بیمارستان‌ها اقامت داشته باشند و شیفت‌های ممتد کاری را برای تداوم خدمت‌رسانی به هموطنان انجام دهند.

اعلام داوطلبانه حضور پزشکان و پرسنل درمانی در مراکز درمانی

سیدسجاد رضوی با اشاره به روحیه ایثارگری کادر درمان افزود حتی پزشکان و پرسنلی که به علت تعطیلات یا مرخصی در مناطق دیگر کشور حضور دارند، به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کرده‌اند تا خدمات درمانی خود را در هر نقطه‌ای که نیاز باشد، ارائه دهند تا مردم عزیز مناطق مختلف کشور با کمترین مشکل در دسترسی به خدمات درمانی مواجه شوند.

وضعیت ذخایر دارویی و تجهیزات پزشکی و مدیریت کمبودهای موجود

در خصوص کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی و داروها، معاون درمان وزارت بهداشت توضیح داد کمبودهایی در زمینه دارو و وسایل پزشکی از قبل وجود داشت که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، با استفاده از ذخایر استراتژیک کشور، این کمبودها جبران شده و در حال مدیریت است. در حال حاضر در مناطق تحت پوشش بیمارستان‌ها، کمبود جدیدی که به ما اعلام شده باشد، وجود ندارد و وضعیت تأمین نیازهای درمانی تحت کنترل است.

سیدسجاد رضوی در ادامه با اشاره به ظرفیت ذخایر استراتژیک کشور خاطرنشان کرد الحمدالله در حال حاضر خدمت‌رسانی به صورت مطلوب در حال انجام است و از قبل نیز ذخایر لازم با همکاری دولت تهیه و در قالب ذخایر استراتژیک نگهداری شده است. این ذخایر شامل دارو و لوازم مصرفی بوده و به تناسب نیاز هر منطقه، اقلام مورد نیاز به آنجا ارسال می‌گردد تا تداوم خدمات درمانی با کمترین اختلال همراه باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان با ابراز قدردانی از همراهی مردم و همکاران درمانی، سلامت و تندرستی همه هموطنان را از درگاه خداوند متعال مسئلت داشت و تأکید کرد مجموعه وزارت بهداشت با تمام توان در حال ارائه خدمات درمانی به هموطنان عزیز در سراسر کشور است و این مسیر با همدلی و همکاری همه جانبه ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری آنا

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.