بقائی تحریم ایران توسط اروپا را غیرقانونی و غیراخلاقی خواند

مشرق نیوز چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 19:51
سخنگوی وزارت امور خارجه امروز اقدام اتحادیه اروپا در اعمال تحریم جدید علیه ایران را غیرمنطقی، غیراخلاقی و غیرقانونی خواند

به گزارش مشرق، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه عصر امروز (چهارشنبه) ۲۱ اسفندماه در پیامی در شبکه ایکس در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در اعمال تحریم جدید علیه ایران نوشت: این اقدام، هم غیرمنطقی است و هم غیراخلاقی و غیرقانونی.

بقائی خطاب به کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: شما در پی آن هستید که ایران را به دلیل اعمال حق ذاتی خود برای دفاع مشروع طبق مادهٔ ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و نیز به خاطر مقاومت در برابر تجاوز بی‌رحمانه و غیرقانونی ایالات متحده و رژیم اسرائیل مجازات کنید، در حالی که هم‌زمان همان متجاوزان نسل‌کش را مسلح می‌کنید، از آن‌ها حمایت می‌کنید و زمینهٔ اقداماتشان را فراهم می‌سازید.

وی افزود: چنین موضعی چیزی کمتر از همدستی فعال در قانون‌شکنی بین‌المللی و جنایت‌های هولناک و فجیع نیست.

کایا کالاس مسیول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز از تحریم جدید ایران خبر داد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت «اتحادیه اتحادیه اروپا همچنان ایران را مسئول می‌داند. امروز، سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه ۱۹ مقام و نهاد این کشور که مسئول نقض جدی حقوق بشر هستند، تصویب کردند.»

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.