جنگ افروزان مسیر‌های غذایی کشور‌ها را به خطر انداخته‌اند

صدا و سیما چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 19:01
وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به مدیر کل سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) درباره تهدید امنیت غذایی ملل منطقه توسط متجاوزان امریکایی و صهیونیستی هشدار داد.

** جنگ افروزان مسیرهای غذایی کشورها را به خطر انداخته اند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در پی تداوم رفتارهای غیرانسانی و وحشیانه ارتش تروریست امریکا و متحدان آن در منطقه و آسیب رساندن به مسیرها و زیرساخت های تامین مواد غذایی، غلامرضا نوری وزیر جهاد کشاورزی از کو دونگیو، مدیر کل فائو خواست با موضع گیری شفاف و صریح و محکوم کردن این جنایات، برای توقف این رفتارها به سهم خود تلاش کند.

وزیر جهاد کشاورزی با یادآوری جنایات صهیونیست ها در غزه، سکوت نهاده های بین المللی را عامل تشویق کننده برای جنایتکاران توصیف کرد.

در نامه وزیر جهاد کشاورزی خطاب به مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) آمده است؛ نیرو‌های نظامی ایالات متحدی آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل از یک هفته پیش (شنبه ۲۸ فوریه) با زیرپاگذاشتن و نقض همه قوانین و معاهدات بین‌المللی به کشور ما حمله کردند.
متجاوزان آمریکایی و اسراییلی با به شهادت رساندن مرجع عالیقدر و رهبر معظم، فرماندهان نظامی و همچنین بیش از ۱۶۵ دانش‌آموز کودک در یک مدرسه ابتدایی و همچنین بمباران و موشکباران بیمارستان‌ها، مدارس و اماکن عمومی و مسکونی و کشتن مردم بیگناه و غیرنظامیان در ۱۰ روز گذشته، نشان دادند به هیچ هنجار بین‌الملی، قاعده اخلاقی و انسانی پایبند نیستند.

متجاوزان آمریکایی و اسرائیلی با گسترش دامنه جنگ به پهنه سرزمینی ایران و حمله به زیرساخت‌های راهبردی در تلاش هستند روند تولید و تامین و شبکه توزیع محصولات کشاورزی و دامداری کشور ما را مختل کنند، شبکه‌ای که امنیت غذایی حدود ۹۰ میلیون مردم ایران و بخشی از نیاز حدود ۳۰۰ میلیون از شهروندان کشور‌های منطقه غرب آسیا، اوراسیا را که شرکای اقتصادی و تجاری ایران هستند، تأمین می‌کند.

اکنون حمله و تخریب محور‌های مواصلاتی جاده‌ای و حمل‌ونقل هوایی و دریایی به صورت مستقیم معاهدات بین‌المللی مبنی بر "ممنوعیت تحریم و تهدید غذایی" را هدف گرفته و معیشت مردم، تغذیه، بهداشت و سلامت خانواده‌ها را با خطر مواجه کرده است، رفتاری که در سه سال گذشته رژیم اشغالگر اسرائیل با جنگ و تجاوز وحشیانه در منطقه غزه، اقدام به نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت کرد و متاسفاته سکوت سازمان‌های بین‌المللی منجر به شگفتی، اعتراض وجدان‌های بیدار و آزادی‌خواهان جهان شد.

در حال حاضر هم سکوت، تبعیض و رفتار دوگانه سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی در مقابل تجاوز آشکار و قانون‌شکنی‌های متجاوزان آمریکایی و اسرائیلی به جمهوری اسلامی ایران نیز جای تاسف دارد و انتطار می‌رود سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO) با موضع‌گیری شفاف ضمن محکومیت تجاوز به ایران از مسیر‌های قانونی و رسمی هشدار‌های لازم را به بانیان این جنگ‌افروزی نسبت به عواقب خطرناک آن اعلام کنند.

در این شرایط حساس که آتش جنگ کل منطقه غرب اسیا و حوزه خلیج فارس را در برگرفته، لازم است سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد به صورت فعال نقش اثربخش‌تری برای توقف جنگ و کاهش آثار منفی آن بر تولید و توزیع محصولات کشاورزی، کسب‌و‌کارها، صنایع غذایی، تجارت و اقتصاد کشاورزی در محافل و مجامع منطقه‌ای و جهانی ایفا کند.

نوری در پایان این نامه با آرزوی صلح و سلامتی و امنیت برای همه مردم جهان، نوشته است: امیدوارم سایه شوم جنگ و تجاوز در هیچ جای جهان گسترده نشود و جنگ‌طلبان و جنگ‌افروزان و اشغالگران سلاح‌های خود را کنار بگذارند و به کنوانسیون‌ها، معاهدات، قواعد بین‌المللی، به استقلال، حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌ها خارح از قطب‌بندی‌های نخ‌نمای خود احترام بگذارند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.