صدور مجوز محیط زیستی برای بیش از ۳۷۰۰ دستگاه خودرو وارداتی

صدا و سیما چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 01:42
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طی یک هفته گذشته مجوز محیط زیستی برای بیش از ۳۷۰۰ دستگاه خودرو وارداتی صادر شده است.

صدور مجوز محیط زیستی برای بیش از ۳۷۰۰ دستگاه خودرو وارداتی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در پی دستور ریاست جمهوری و به‌منظور جلوگیری از وقفه در امور اجرایی کشور در پی تجاوز آمریکایی–صهیونیستی، به‌ویژه حفظ استمرار تولید در واحد‌های صنعتی، سازمان حفاظت محیط زیست/ معاونت محیط زیست انسانی با اتخاذ مجموعه‌ای از تدابیر هماهنگ، اقدامات فوری و گسترده‌ای را در حوزه‌های گمرکی، صدور مجوز‌های صنعتی و پایش زیست‌محیطی کشور به اجرا گذاشته است.

صدیقه ترابی افزود: بر این اساس، هماهنگی‌های لازم با گمرکات کشور برای جلوگیری از انباشت کالا و تسهیل واردات و ترخیص آخال کاغذ و ضایعات کارتن انجام شده و صدور مجوز‌های مربوطه بدون وقفه و در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد. در حال حاضر، تمامی فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست به منظور جلوگیری از اختلال در حال انجام است.

وی گفت: هم‌زمان، به منظور جلوگیری از اختلال در صدور مجوز‌های زیست‌محیطی برای ترخیص خودرو‌های وارداتی از گمرکات، طی اطلاعیه‌ای از طریق گمرک، امکان ترخیص این خودرو‌ها را با اخذ تعهد از واردکنندگان مبنی بر انجام بازرسی‌های لازم پیش از شماره‌گذاری فراهم گردیده است. همچنین فهرست خودرو‌های پرتکرار ورودی به کشور به پلیس راهور ارسال شده تا شماره‌گذاری آنها بدون نیاز به استعلام مستقیم از سازمان محیط زیست انجام گیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان، از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ اسفند ماه جاری مجوز محیط زیستی برای بیش از ۳۷۰۰ دستگاه خودرو وارداتی صادر شده است. افزون بر این، مجوز‌های زیست‌محیطی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های تولید داخل که موعد اعتبارشان در اسفندماه سال جاری به پایان می‌رسد، به مدت دو ماه تمدید و موضوع به پلیس راهور اعلام شده است.

وی گفت: علاوه بر موارد فوق، در راستای تسهیل امور پایشی در سطح کشور و ارائه راهبرد‌های تخصصی به ادارات کل استان‌ها و آزمایشگاه‌های معتمد، اقدام به تشکیل کمیته‌های کارشناسی در پیام‌رسان‌های ملی گردید و با توجه به شرایط موجود و احتمال بروز محدودیت در پایش خوداظهاری برخی از واحد‌های تولیدی و خدماتی، مهلت انجام این فرایند تا پایان فروردین سال آینده تمدید شد. همچنین به منظور جلوگیری از خلل در فعالیت آزمایشگاه‌های معتمد، اعتبار مجوز آزمایشگاه‌هایی که فاقد تخلف یا اخطار بودند تا همان تاریخ تمدید گردیده است.

پایش آلودگی هوا در تهران و سایر شهر‌های کشور با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های معتمد و داده‌های ثبت‌شده در ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا به‌طور مستمر در حال انجام است تا وضعیت زیست‌محیطی کشور به‌صورت دقیق و روزآمد رصد شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.