تجمع بیش از ۱۰۰ حقوقدان و وکیل در محکومیت جنایات جنگی دشمن

خبرگزاری مهر سه شنبه 19 اسفند 1404 - 12:04
شمیرانات-بیش از ۱۰۰ نفر از حقوقدانان و وکلای کشورمان با تجمع در مقابل نمایندگی سازمان ملل در ایران، جنایات جنگی دشمن آمریکائی صهیونیستی به مدارس، مناطق مسکونی و اماکن تاریخی را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه جمعی از حقوقدانان و وکلای ایرانی با حضور در مقابل نمایندگی سازمان ملل در ایران، با برگزاری تجمعی اعتراضی حملات و اقدامات تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی را محکوم کردند.

در این تجمع که با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از وکلا و فعالان حوزه حقوقی برگزار شد، شرکت‌کنندگان با اشاره به تجاوز متعدد صورت‌گرفته علیه مدارس، مناطق مسکونی و اماکن تاریخی، این اقدامات را نقض آشکار حقوق بین‌الملل و اصول بنیادین حقوق بشر دانستند.

برخی از حاضران در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی، از نهادهای بین‌المللی و به‌ویژه سازمان ملل متحد خواستند نسبت به این اقدامات واکنش جدی نشان داده و از تکرار چنین حملاتی جلوگیری کنند.

شرکت‌کنندگان همچنین تأکید کردند، که هدف قرار دادن غیرنظامیان و مراکز آموزشی و فرهنگی، برخلاف تمامی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی بوده و جامعه جهانی نباید در برابر آن سکوت کند.

این حقوقدانان در پایان با صدور بیانیه‌ای، خواستار پیگیری حقوقی این اقدامات در مجامع بین‌المللی و پاسخگویی عاملان آن شدند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.