ابراز نگرانی انگلیس درباره افزایش قیمت انرژی

عصر ایران سه شنبه 19 اسفند 1404 - 11:56
وزیر دارایی انگلیس ضمن ابراز نگرانی درباره افزایش قیمت انرژی در جهان، خواستار کاهش تنش در غرب آسیا شد.

 «راشل ریوز» وزیر دارایی انگلیس خواستار کاهش تنش ها در منطقه غرب آسیا شد و افزود: کاهش تنش بهترین گزینه برای کاهش قیمت انرژی است.

به گزارش مهر، وی از تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان خواست تا ذخایر اضطراری خود را آزاد کنند و گفت: سوء استفاده برخی شرکت ها از این شرایط را نخواهد پذیرفت.

«والدیس دومبروفسکیس» کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا نیز درباره تبعات تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران هشدار داد و گفت: طولانی شدن جنگ موجب رکود تورمی شدید در اروپا و شوک به اقتصاد جهان می شود.

وی گفت: در صورت تداوم جنگ بیش از 2 هفته و اختلال در حمل و نقل دریایی و حمله به زیرساخت ها، بهای انرژی در جهان افزایش می یابد.

بهای نفت در حال ثبت رکوردهای جدیدی است و تا 120 دلار نیز بالا رفته است که از سال 2022 بی سابقه است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.