
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در نشست خبری خود در بیمارستان مورد اصابت قرار گرفته گاندی تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هدف دشمنان از حمله به ایران تجزیه و پاره پاره کردن ایران است. هدف آنها ایران و ایرانی است و به زندگی شلیک میکنند.
سخنگوی دولت با بیان آنکه از کسانی که پیامهای همدلانهای دادند برای تبریک انتخابی به عنوان رهبر جدید، تشکر میکنم، در خصوص شهدای دبستان میناب، گفت: با پدری صحبت کردم که میگفت من جنازه دخترم را از جورابی که صبح پایش کرده بودم شناختم، با جورابی که صبح پایش کرده بودم و خودم پایش کرده بودم توانستم بشناسمش، ولی پای کار ایران هستم. همچنین مادری که بر مزار دخترش گریه میکرد و میگفت بخواب عزیزم بخواب که دیگر رنگ بیمهری نخواهد دید.
وی ادامه داد: کشور در میدان به معنای واقعی جلوههای شلیک به زندگی و شلیک به آینده و شلیک به امید را دید.
مهاجرانی خاطرنشان کرد: مردم ایران، هدف این حملات هستند و نه آزادی است نه دموکراسی. فراموش نکنیم این جمله را سناتور آمریکایی گفت که ۳۱ درصد از نفت دنیا در اختیار ایران و ونزوئلا است، سهم ما از آنها چه میشود، ما باید از این نفت سهم داشته باشیم، لذا فراموش نکنیم که هدف این حملات ایرانی است و ایران هدف این حملات است. دشمن اتفاقاً به زندگی شلیک میکنند، اتفاقاً به امید شلیک میکنند، اتفاقاً به آینده ایران شلیک میکنند و نمیدانند که ما ۶۰۰۰ سال در این کره خاکی تمدن داریم. این نکتهای است که نمیدانند، چون نداشتهاند و فهمی از آن ندارند.
وی ادامه داد: ما در طول این روزها ۲۰۶ کودک و زن و شهید داشتیم که، ۱۹۳ شهید زیر ۱۸ سال بودند و کوچکترین شهید ما یک دختر ۸ ماهه بوده که به شهادت رسیده و کوچکترین مجروح ما یک دختر ۴ ماهه بوده است. همچنین در طول این ایام تا آماری که تا امروز صبح من دارم ۵۲ واحد بهداشتی مورد حمله قرار گرفته است.
در حال تکمیل