راز هشدارهای دیرهنگام برای شهرک نشینان

خبرگزاری مهر شنبه 16 اسفند 1404 - 17:10
منابع صهیونیستی با اشاره به هشدارهای دیرهنگام برای شهرک نشینان به دلیل آن پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر ،ارتش رژیم صهیونیستی به ناتوانی خود در تشخیص و رهگیری به‌موقع موشک‌های شلیک‌شده به سمت اراضی اشغالی اذعان و تایید کرد که هشدارهای صادرشده برای شهرک‌نشینان در روز جمعه تنها «لحظاتی پیش از فعال شدن آژیرها» به تلفن‌های همراه رسیده است.

رسانه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به این موضوع گزارش داد که ارتش اسرائیل در واکنش به انتقادهای گسترده درباره تأخیر در هشدارهای امنیتی اعلام کرده است که «نمی‌تواند به هیچ تعداد مشخصی از دقایق بین هشدار و فعال شدن آژیرها متعهد شود» و این فاصله زمانی ممکن است بسیار کوتاه باشد.

فرماندهی جبهه داخلی این رژیم نیز تأکید کرده که به دلیل ملاحظات عملیاتی، احتمال دارد هشدارها تنها اندکی پیش از فعال شدن آژیرها ارسال شوند یا حتی در برخی موارد اصلاً ارسال نشوند.

هاآرتص در ادامه با استناد به تصاویر ماهواره‌ای گزارش داده است که ایران با هدف قرار دادن سیستم‌های راداری و مراکز حساس دفاعی، در تلاش است تا «رادارهای ایالات متحده و متحدانش را کور کند» و توان شناسایی و رهگیری آنها را مختل سازد.

این روزنامه نوشته است که حملات دقیق ایران به زیرساخت‌های راداری، موجب کاهش توان تشخیص اولیه و اختلال در شبکه هشدار سریع اسرائیل شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.