تلاش اندونزی برای میانجی‌گری در منطقه

مشرق نیوز شنبه 16 اسفند 1404 - 11:53
وزارت خارجه اندونزی از تلاش های این کشور برای میانجی گری در راستای کاهش تنش های منطقه ای خبر داد.

به گزارش مشرق، به نقل از الجزیره، وزارت خارجه اندونزی اعلام کرد که پیشنهاد ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر سفر به ایران و کمک به کاهش تنش ها در منطقه خلیج فارس در چارچوب سیاست خارجی آزاد و فعال این کشور صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه اندونزی بیان کرد، رئیس‌جمهور این کشور خود را به عنوان تسهیل‌گر گفتگو برای کاهش تنش در منطقه معرفی کرده است.

پیشتر نیز عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، اعلام کرد که قاهره به تلاش‌های میانجی گری خود برای پایان دادن به جنگ جاری در خاورمیانه ادامه می‌دهد.

وی هشدار داد که ادامه آن «هزینه سنگینی» بر منطقه تحمیل خواهد کرد.

السیسی همچنین از مصری‌ها خواست که صبور باشند و پیامدهای اقتصادی احتمالی این درگیری را تحمل کنند.

وی اعلام کرد که مصر از ابتدا به دنبال جلوگیری از درگیری نظامی در منطقه بوده است زیرا جنگ‌ها چیزی جز ویرانی، تخریب و آسیب به منافع و منابع ملت‌ها به همراه ندارند.

السیسی افزود که قاهره به تلاش‌های میانجی گری خود برای توقف جنگ ادامه می‌دهد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.