عصر ایران - امروز شنبه 16 اسفند 1404 یک هفته از آغاز حملات آمریکا و اسرائیل به ایران می گذرد. درگیری ها با شدت ادامه دارد و چشم اندازی برای پایان آن متصور نیست.
ایران همچنان به پایگاه ها و منافع آمریکا در کشورهای منطقه حمله می کند و شهر های اسرائیل هم آماج موشک ها و پهپادها است. آمریکا از آغاز مرحله دوم عملیات خود در ایران سخن گفت.
در حملات یک هفته ای دشمن علیه ایران، 3090 واحد مسکونی، 528 واحد تجاری و 13 واحد درمانی که 9 عدد آن متعلق به هلال احمر بود، مورد هدف قرار گرفته است.
سپاه: پرتاب 3 موشک به تل آویو
موج جدید حملات ایران دقایقی قبل با پرتاب 3 موشک به سرزمین های اشغالی و تل آویو به اجرا درآمد. هر سه موشک شلیک شده به اهداف تعیین شده با موفقیت اصابت کردند.
رسانههای اسرائیلی: ایران بار دیگر از موشکهای بارانی استفاده کرده است.
ساعت 2.30 بامداد/ مناطقی در غرب تهران هدف حملات دشمن قرار گرفت.
رسانه ها از انفجار در حوالی مهراباد، پونک و اکباتان تهران خبر می دهند.
نماینده ایران نزد سازمان ملل: هدف قرار دادن محلههای مسکونی و زیرساختهای غیرنظامی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
گفتنی است به نقل از سخنگوی دولت: تا به امروز 3090 واحد مسکونی، 528 واحد تجاری و 13 واحد درمانی که 9 عدد آن متعلق به هلال احمر بود، مورد هدف قرار گرفته است.
حمله به غرب تهران
- تخلیه کامل شیرخوارگاه آمنه و انتقال کودکان به مناطق امن
در مجموع حدود ۷۸ کودک در قالب طرح میزبان به خانوادههای متقاضی منتقل شدند و حدود ۲۰ کودک نیز در قالب طرح فرزندخواندگی به خانوادههای متقاضی واگذار شدند
رایان گریم، خبرنگار آمریکایی با انتشار ۲ عکس نوشت: ایران یک سامانۀ پاتریوت آمریکایی در امارات را منهدم کرد. تصاویر را یک منبع ارسال کرده است.
مرتس، صدراعظم آلمان هشدار داد: ««حفظ تمامیت ارضی ایران بسیار مهم است ، ایران نباید به صحنهٔ جنگهای نیابتی تبدیل شود و دولت ایران باید همچنان کارآمد باقی بماند.»