سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما واقعاً متأسفیم که به دلیل وجود پایگاههای نظامی آمریکا در کشورهای منطقه، ناچار شدهایم در دفاع از ملت خود این پایگاهها را هدف قرار دهیم. با این حال، بارها به مقامات کشورهای همسایه اطمینان داده شده است که ایران هیچگونه خصومتی با آنها ندارد و به نظر من این موضوع برای همه آنان روشن است؛ حقیقتاً روشن است. اگر روند دو سال گذشته را نگاه کنید، خواهید دید که این ایران بود که اصرار داشت روند دیپلماتیک با پادرمیانی کشورهای همسایه انجام شود. در واقع، بخش مهمی از دستاوردهایی که پیش از این در مذاکرات دیپلماتیک درباره پرونده هستهای حاصل شد، با میانجیگری کشورهای منطقه شکل گرفت. ما همواره کشورهای منطقه را در جریان تحولات قرار دادهایم و گزارشهای لازم را نیز برای رسانهها ارسال کردهایم. آقای دکتر عراقچی نیز در هر رفتوآمدی که در ارتباط با مذاکرات هستهای انجام میشد، خود را موظف میدانستند با وزرای خارجه کشورهای منطقه گفتوگو کنند./صداوسیما
منبع خبر "
خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.