وزیر آموزش و پرورش به یونسکو و یونیسف نامه نوشت | درخواست کاظمی چیست؟

همشهری آنلاین جمعه 15 اسفند 1404 - 13:58
وزیر آموزش‌وپرورش با ارسال نامه‌هایی جداگانه به سه نهاد مهم بین‌المللی آموزشی و فرهنگی، محکومیت حملات ایالات متحده آمریکا و رژیم اسرائیل به مراکز آموزشی ایران را خواستار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا کاظمی در نامه‌هایی به سلیم م. المالک مدیرکل سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو)، خالد العنانی مدیرکل یونسکو و کاترین راسل مدیر اجرایی یونیسف، گزارشی از حملات علیه مراکز آموزشی کشور و پیامدهای انسانی آن ارائه کرده است.

در این نامه‌ها، وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به خسارات واردشده به مدارس و مراکز آموزشی و همچنین شهادت و مجروح شدن تعدادی از کادر آموزشی و دانش‌آموزان ایرانی، از این نهادهای بین‌المللی خواست ضمن واکنش رسمی، این اقدامات را محکوم کنند.

کاظمی در این مکاتبات بر مسئولیت نهادهای بین‌المللی در دفاع از حق آموزش، امنیت مراکز آموزشی و حمایت از دانش‌آموزان و معلمان در برابر خشونت و حملات نظامی تأکید کرده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.