تخریب رادار پیشرفته آمریکا در اردن پس از حمله ایران

تابناک جمعه 15 اسفند 1404 - 07:01
گزارش‌ها از از دست دادن رادار پیشرفته AN/TPY-2 آمریکا در پایگاه هوایی موفق السلطی اردن پس از حمله ایران خبر می‌دهد.

تخریب رادار پیشرفته آمریکا در اردن پس از حمله ایران + عکس

به گزارش تابناک  بر اساس گزارش‌های اخیر، ارتش آمریکا رادار پیشرفته AN/TPY-2 را که در پایگاه هوایی «موفق السلطی» در اردن مستقر بود، از دست داده است. این حمله توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته است. تصاویر ماهواره‌ای که پیش و پس از حمله گرفته شده، نشان می‌دهد که محل استقرار این رادار به شدت تخریب شده است. این حادثه یک ضربه سنگین به تجهیزات نظارتی و دفاعی آمریکا در منطقه به شمار می‌آید.  

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.