پرسشی اخلاقی از صدراعظم آلمان

خبرآنلاین پنج شنبه 14 اسفند 1404 - 02:40
سفیر ایران در آلمان در واکنش به اظهارات مداخله جویانه صدر اعظم آلمان در امور داخلی کشورمان گفت: اظهارات خیال‌پردازانه شما درباره تحولات کشورم، که دخالت در امور داخلی یک ملت با تاریخ و تمدنی کهن است، با اصول حقوق بین‌الملل و احترام به حاکمیت ملت‌ها سازگار نیست.

به گزارش خبرآنلاین، «مجید نیلی» سفیر ایران در آلمان در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس در مطلبی با عنوان «صدای خاموش قربانیان میناب: پرسشی اخلاقی از رهبری آلمان» در این ارتباط نوشت :

«عالیجناب آقای مرتس،

به‌عنوان یک دیپلمات، می‌دانم که شما در چارچوب سیاست‌های خود چرا چنین بی‌محابا از ایالات متحده و رژیم اسرائیل حمایت می‌کنید. همچنین به یاد دارم که در کنفرانس امنیتی مونیخ بر پایبندی به حقوق بین‌الملل و نظم مبتنی بر قواعد تأکید داشتید. البته از اخبار منتشر شده درباره اظهارات اخیر شما که گفته‌اید حقوق بین‌الملل در خصوص جنگ اخیر جایگاهی ندارد، بسیار متعجب شدم.

با این حال، معتقدم اظهارات خیال‌پردازانه شما درباره تحولات کشورم، که دخالت در امور داخلی یک ملت با تاریخ و تمدنی کهن است، با اصول حقوق بین‌الملل و احترام به حاکمیت ملت‌ها سازگار نیست.

همچنین به‌عنوان یک ایرانی، انتظار دارم در دیدارهای خود با نمایندگان متجاوزین اسرائیلی و آمریکایی صرفا از منظر اخلاقی و انسانی سوال کنید: واقعا جرم صدها غیرنظامی ازجمله ۱۷۵ دانش‌آموز و سایر قربانیان دبستان دخترانه شهر میناب که در نتیجه بمباران آمریکایی جان خود را از دست دادند، چه بوده است؟ این کودکان به چه گناهی شهید شدند؟

آیا ارزش جان انسان‌ها وابسته به جغرافیا و منافع سیاسی است؟ اگر جمهوری فدرال آلمان بر کرامت انسانی و حقوق بشر بنا شده است، این اصول باید همیشه و بدون تبعیض اجرا شوند.»

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.