آغاز فعالیت مدرسه تلویزیونی از امروز + جزئیات برنامه‌های آموزشی

همشهری آنلاین چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 11:51
مدیر شبکه آموزش صدا و سیما از آغاز فعالیت مدرسه تلویزیونی از امروز خبر داد که روی آنتن می‌رود.

به گزارش همشهری آنلاین، پارسانیا مدیر شبکه آموزش در خصوص نحوه فعالیت مدرسه تلویزیونی برای دانش‌آموزان گفت: از امروز مدرسه تلویزیونی به صورت محدود آغاز و از روز شنبه به صورت کامل از شبکه آموزش فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز برای پایه‌های ابتدایی و متوسطه اول برنامه‌ها برگزار می‌شود افزود: برنامه‌ با ارائه ۵ درس انجام می‌شود. ۲ درس ابتدایی و ۳ درس متوسطه که هر کدام در دو نوبت پخش می شود؛ نوبت اول از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ و یک نوبت نیز بازپخش آن است. پایه‌های متوسطه نیز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ است که یک نوبت نیز بعد از اذان بازپخش می‌شود.

مدیر شبکه آموزش در این باره که در مدرسه تلویزیونی ارتباط‌گیری دانش‌آموز با معلم وجود ندارد و یکسویه است، اظهار کرد: مدرسه تلویزیون کانالی را در شاد دارد که قسمت‌هایی از دروس ارائه می‌شود. همچنین سامانه ارتباطی پیش‌بینی شده که از طریق شاد بچه‌ها می‌توانند نظرات خود را اعلام، نقد و پیشنهاد دهند و سوال بپرسند.

پارسانیا اظهار کرد: باید در نظر داشت که به هر حال مدرسه، تلویزیونی است؛ معلم درس می دهد و فرصتی برای پاسخگویی به سوالات ندارد و تعداد درس‌ها زیاد است. بنابراین اساسا خیلی قابلیت تعامل وجود ندارد. اما فضایی فراهم شده که بچه‌ها بتوانند نمونه کارهای ابتکاری خود را فرستاده و بهترین کارها پخش می‌شود که نحوه ارسال کارها دربرنامه زیرنویس می‌شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.