خروج کالا بدون کد ساتا با «تعهد عدم درخواست ارز» ممکن شد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 09:49
رئیس کل گمرک گفت: امکان خروج کالا از گمرکات صرفاً با درج تعهد در سامانه جامع امور گمرکی مبنی بر «عدم درخواست ارز پس از ترخیص» فراهم شد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رئیس کل گمرک ایران و معاون وزیر اقتصاد، فرود عسگری طی دستورالعملی خطاب به گمرکات سراسر کشور، امکان خروج کالا از گمرکات را صرفاً با درج تعهد در سامانه جامع امور گمرکی و بدون نیاز به دریافت و ارائه کد ساتا، میسر ساخت.

بر اساس این دستورالعمل، واردکنندگانی که متقاضی خروج کالا بدون کد ساتا هستند، موظفند تعهدی مبنی بر «عدم درخواست ارز پس از ترخیص کالا از بانک مرکزی» را در سامانه جامع امور گمرکی ثبت نمایند تا گمرک اجرایی مجاز به خروج کالا باشد.

رئیس کل گمرک تأکید کرد که این مجوز شامل خودرو سواری، موتورسیکلت، کشنده‌ها و اتوبوس‌های وارداتی به صورت CBU نیز می‌شود، مشروط بر اینکه گمرکات اجرایی صرفاً بدون صدور پته عبور، اقدام به ترخیص این کالاها بدون دریافت کد ساتا نمایند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.