به گزارش مشرق، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی نوشت: در یک شهرک کوچک در جنوب (فلسطین اشغالی)، پس از بسته شدن استخر محلی به روی شهرک نشینان(صهیونیست) خشم آنها را برانگیخته است.
طبق دستورالعمل سفارت ایالات متحده مبنی بر جداسازی کامل بین نظامیان(آمریکایی) و غیرنظامیان، شهرک نشینان اجازه ورود به استخر را پیدا نمیکنند.
مدیریت شهرک این تصمیم را "نقض آشکار و جدی" توافقنامهها توصیف کرد، در حالی که شرکت عامل ادعا کرد که این یک اقدام موقت است و جایگزینی ارائه خواهد شد.
طبق این گزارش ساکنان(صهیونیست) با نگرانی نظارهگر استراحت و شنای نظامیان آمریکایی در استخری هستند که قبلاً برای آنها و مهمانان هتل محلی باز بود، اما اکنون فقط برای نظامیان آمریکایی قابل دسترسی است.
مدیریت استخر به این شهرک نشینان که خود زمین فلسطینیان را غصب کردهاند خبر داده است: "این یک دستورالعمل سیاسی بوده و تصریح میکند استخر فقط برای نظامیان آمریکایی خدمات ارائه میکند."
مدیریت شهرک به ساکنان اطلاع داد که دستورالعمل سفارت ایالات متحده جداسازی کامل بین نظامیان و غیرنظامیان را الزامی میکند و منجر به تغییرات فعلی شده است.
به اعتراف آحارانوت، نظامیان آمریکایی از همان اوایل حضور خود مشکلات اجتماعی با خود به همراه آوردند تا بعد از آن غائله اجرای کامل جداسازی به میان آمد.









