رئیس‌جمهور اسلوونی: جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران اشتباه بود؛ ترامپ هم می داند

عصر ایران یکشنبه 07 تیر 1405 - 22:21
موسار در گفت‌وگو با الجزیره با تأکید بر ضرورت تقویت استقلال راهبردی اروپا، خواستار آغاز گفت‌وگوها درباره تدوین یک سیاست دفاعی مشترک اروپایی و کاهش وابستگی امنیتی این قاره به آمریکا شد.
 ناتاشا پیرک موسار رئیس جمهوری اسلوونی در گفت وگو با یک رسانه عربی جنگ آمریکا، اسرائیل علیه ایران را «اشتباهی بزرگ» دانست و تأکید کرد: به نظرم دونالد ترامپ نیز به این موضوع پی برده است.
 
به گزارش ایرنا، موسار در گفت‌وگو با الجزیره با تأکید بر ضرورت تقویت استقلال راهبردی اروپا، خواستار آغاز گفت‌وگوها درباره تدوین یک سیاست دفاعی مشترک اروپایی و کاهش وابستگی امنیتی این قاره به آمریکا شد.
 
وی همچنین از نقش قطر در میانجی‌گری برای پایان دادن به جنگ و دستیابی به توافق میان آمریکا و ایران تمجید کرد.
 
موسار در ادامه، اتحادیه اروپا را به دلیل نبود سیاست خارجی واحد و یکسان، «بازیگری کوچک در عرصه بین‌المللی» دانست.
 
وی همچنین اظهار کرد: سال‌ها زمان را از دست دادیم تا سران اروپا سرانجام به گشایش کانال‌های ارتباطی با روسیه برای پایان دادن به جنگ اوکراین متقاعد شدند.
 
رئیس‌جمهور اسلوونی در پایان خواستار تحقیقاتی جامع درباره دخالت اسرائیل در انتخابات کشورش و دیگر کشورهای اروپایی شد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.