خروج از هیچ! روایت متفاوت از ادعای اسرائیل درباره جنوب لبنان

همشهری آنلاین یکشنبه 07 تیر 1405 - 18:31
ناطقی که گفته شده ارتش صهیونیستی ادعا کرده کنترلش را به ارتش لبنان واگذار می‌کند عملا در کنترل و اشغال این نیروها نیست.

گروه دیپلماتیک – همشهری آنلاین: شبکه خبری سی ان ان گزارش داده بر اساس توافق اولیه‌ای که پس از چند روز مذاکره در واشنگتن امضا شده، اسرائیل از دو منطقه در جنوب لبنان عقب‌نشینی کرده و این مکان‌ها را به ارتش لبنان واگذار خواهد کرد.

کانال اخبار لبنان با رد این ادعاها نوشته مناطقی که گفته شده ارتش اسرائیل (رژیم صهیونیستی) ادعا کرده کنترلش را به ارتش لبنان واگذار می‌کند عملا در کنترل و اشغال این نیروها نیست.

منطقه اول کجاست؟

نخستین منطقه‌ای که ارتش رژیم صهیونیستی نتوانست در جنوب رودخانه لیتانی به آن نفوذ کند؛ منطقه‌ای که بخشی از خط دفاعی در برابر پیشروی اسرائیل از شرق به غرب برای محاصره کامل منطقه جنوب لیتانی به شمار می‌رود.

منطقه دوم کجاست؟

حدود دو سوم یک شهر که ارتش رژیم صهیونیستی آن را اشغال نکرده و بخش کلیدی دیگری از خط دفاعی در شمال که برای مقابله با محاصره منطقه جنوب لیتانی است.

ارتش اسرائیل از هیچ‌یک از مناطقی که اکنون در اختیار دارد عقب‌نشینی نمی‌کند؛ بلکه تنها خواستار خلع سلاح نیروهای دفاعی است؛ نیروهایی که در صورت دریافت دستور، می‌توانند پیشروی‌های ارتش اسرائیل را تهدید کنند.

نبیه بری جنبش امل به رهبری در بیانیه‌ای تصریح کرد که توافق دولت لبنان با رژیم صهیونیستی در آمریکا توافقی نامتوازن است و در بیشتر بندها، واقعیت‌هایی را به نفع دشمن و به زیان منافع ملی تثبیت می‌کند که نمی‌توان آن را پذیرفت.

خروج از هیچ! روایت متفاوت از ادعای اسرائیل درباره جنوب لبنان

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.