اسپیس‌ایکس خط لوله گاز می‌سازد!

عصر ایران یکشنبه 07 تیر 1405 - 12:21
طبق گزارش‌ها، شرکت فضایی مشهور «اسپیس‌ایکس» قصد دارد خط لوله گاز طبیعی خود را در ایالت تگزاس آمریکا بسازد. این خط لوله ۸ مایلی، سوخت موشک «استارشیپ» را به پایگاه «استاربیس» این شرکت خواهد رساند.

 گزارش‌هایی که توسط رویترز مشاهده شده، نشان می‌دهد که شرکت اسپیس‌ایکس(SpaceX) قرار است ساخت یک خط لوله گاز طبیعی در تگزاس را آغاز کند که ۸ مایل از محل شروع در بندر براونزویل تا پایگاه استاربیس(Starbase) این شرکت امتداد دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ساخت این خط لوله از ماه آینده آغاز می‌شود و انتظار می‌رود تا ۲۶ ژانویه ۲۰۲۷ به پایان برسد و راه‌اندازی شود.

این خط لوله ۱۶ اینچی، گاز طبیعی را مستقیم به «استاربیس» منتقل می‌کند تا بتوان آن را در آنجا به متان مایع برای استارشیپ تبدیل کرد.

این شرکت تابستان گذشته طرح‌های مهندسی خود را برای ساخت یک مرکز مایع‌سازی در محل، به سپاه مهندسان ایالات متحده ارائه کرده است. اسپیس‌ایکس در حال حاضر توسط اداره هوانوردی فدرال(FAA) برای حداکثر ۲۵ پرتاب در سال تأیید شده است، اگرچه از زمان اولین پرواز موشک «استارشیپ» در آوریل ۲۰۲۳، اسپیس‌ایکس تاکنون تنها ۱۲ بار آن را پرتاب کرده است.

گفتنی است که هر پرتاب استارشیپ به حدود ۶۳۰ هزار گالن متان مایع نیاز دارد که توسط صدها کامیون تانکر حمل می‌شود.

ساخت احتمالی این خط لوله جدید، نگرانی‌های زیست‌محیطی جدیدی را برای منطقه اطراف پایگاه «استاربیس» که شامل زیستگاه‌های حساس تالابی است، ایجاد می‌کند. رویترز می‌گوید شواهد نشان می‌دهد که اسپیس ایکس حفاری در نزدیکی این محل و سایر نقاط تگزاس را بررسی کرده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.