کاهش تا ۳۰ درصدی روشنایی حرم بانوی کرامت در راستای مدیریت مصرف انرژی

خبرگزاری مهر شنبه 06 تیر 1405 - 20:41
قم - مدیریت فنی و مهندسی حرم مطهر حضرت معصومه(س) از کاهش تا ۳۰ درصدی روشنایی بخش‌هایی از حرم و اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق در روزهای گرم سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به ضرروت کاهش مصرف انرژی در فصل گرما بخصوص مصرف بهینه برق، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با مدیریت بهینه مصرف اقدام به کاهش مصرف برق در بخش‌های روشنایی و سرمایشی آستان مقدس نموده است.

مدیریت فنی و مهندسی حرم مطهر در صحن امام رضا علیه السلام روشنایی شب کاهش ۳۰ درصدی و در رواق شهید امام خامنه‌ای کاهش ۲۰ درصدی شبانه روزی و در شبستان امام خمینی(ره) نیز به صورت مقطعی در طول شبانه روز، کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق را اعمال کرده است.

همچنین تنظیم سرمایش اتاق‌ها و فضاهای اداری در ساعات کاری و افزایش چند درجه‌ای دمای چیلرهای حرم مطهر در کنار استفاده از چیلرهای جذبی و خارج نمودن کامل چیلرهای تراکمی از مدار از اقدامات آستان مقدس بانوی کرامت در راستای کاهش مصرف انرژی در بخش سرمایشی بوده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.