رویترز: هند نفت و گاز بیشتری از ایران می‌خرد

عصر ایران شنبه 06 تیر 1405 - 19:11
با بسته شدن تنگه هرمز، زنجیره تأمین انرژی هند مختل شد. از فروردین ۱۴۰۵ با معافیت ۳۰ روزه آمریکا، هند خرید نفت از ایران را پس از ۷ سال ازسرگرفت.
هند که در جریان جنگ، یک‌سوم از گاز مایع وارداتی خود را از آمریکا تأمین می‌کرد، حالا به دنبال خرید نفت و گاز بیشتر از ایران است.
 
 به گزارش فارس؛ رویترز امروز شنبه گزارش داد؛‌ پالایشگاه‌های هندی پیشنهادهایی برای خرید نفت ایران دریافت کرده‌اند و تهران قصد دارد از فرصت پیش رو برای فروش حداکثری نفت خود استفاده کند.
 
با بسته شدن تنگه هرمز، زنجیره تأمین انرژی هند مختل شد. از فروردین ۱۴۰۵ با معافیت ۳۰ روزه آمریکا، هند خرید نفت از ایران را پس از ۷ سال ازسرگرفت.
 
سهم ایران از گاز مایع هند از ۱.۶ به ۶.۵ درصد رسید و روزانه ۷۳ هزار بشکه نفت وارد این کشور می‌شود.
 
در سفر هفته گذشته  وزیر نفت ایران به دهلی‌نو، موضوع تأمین نفت و گاز ایران به هند مورد بحث قرار گرفت و اشاره شد که واردات گاز مایع ایران از طریق تجار ممکن است افزایش یابد.
 
رویترز ادامه داد، شرکت ملی نفت ایران از طریق کارگزاران و واسطه‌های مستقر در سنگاپور و دبی، با پالایشگاه‌های هندی وارد مذاکره شده است.  
 
یک منبع آگاه در صنعت پالایش هند به رویترز گفت: «علاوه بر شرکت ملی نفت ایران، بسیاری از معامله‌گران نیز برای فروش نفت ایران با ما تماس گرفته‌اند، اما اولویت ما این است که به شرکت ملی نفت ایران فرصت بدهیم.» 

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.