به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سیدمحمدصادق قنادزاده، معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در روز شنبه در گفتوگویی با اشاره به فعالیت بندر جبل علی اظهار داشت: این بندر یکی از مهمترین بنادر ترانزیتی جنوبی کشور امارات با ایران است که عمده تجارت با ایران از این طریق انجام میشد.
وی با یادآوری اینکه در جریان جنگ تحمیلی سوم، حمل و ترانزیت کالاها از این بندر متوقف شد، ادامه داد: آمارهای مختلفی از رسوب کانتینرهای ایرانی در این بندر وجود دارد، زیرا تجار ایرانی در ماههای گذشته به دلیل شرایط جنگ نتوانستهاند کالاهای خود را ترخیص کنند.
معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: اکنون پس از بازگشت آرامش نسبی به منطقه، شاهد ترخیص کالاها و کانتینرها از این بندر به ایران هستیم.
وی با بیان اینکه مسیرهای تجاری با امارات شروع شده است گفت: با شیب ملایمی تجارت در حال انجام است که امیدواریم به شرایط عادی قبل از جنگ بازگردد.