تجارت ایران و امارات دوباره فعال شد؟ | کانتینرهای ایرانی از جبل علی ترخیص می‌شوند

اقتصادنیوز شنبه 06 تیر 1405 - 18:27
اقتصادنیوز: معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران از فعال‌سازی مجدد مراودات تجاری میان ایران و امارات از مسیر بندر جبل‌علی به عنوان یکی از مهمترین بنادر جنوب خلیج فارس خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سیدمحمدصادق قنادزاده، معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در روز شنبه در گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت بندر جبل علی اظهار داشت: این بندر یکی از مهمترین بنادر ترانزیتی جنوبی کشور امارات با ایران است که عمده تجارت با ایران از این طریق انجام می‌شد.

وی با یادآوری اینکه در جریان جنگ تحمیلی سوم، حمل و ترانزیت کالا‌ها از این بندر متوقف شد، ادامه داد: آمار‌های مختلفی از رسوب کانتینر‌های ایرانی در این بندر وجود دارد، زیرا تجار ایرانی در ماه‌های گذشته به دلیل شرایط جنگ نتوانسته‌اند کالا‌های خود را ترخیص کنند.

معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: اکنون پس از بازگشت آرامش نسبی به منطقه، شاهد ترخیص کالا‌ها و کانتینر‌ها از این بندر به ایران هستیم.

وی با بیان اینکه مسیر‌های تجاری با امارات شروع شده است گفت: با شیب ملایمی تجارت در حال انجام است که امیدواریم به شرایط عادی قبل از جنگ بازگردد.

 

 

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.