تلگراف: حمله سایبری به بانک‌های ایرانی احتمالا کار اسرائیل است

اقتصادنیوز شنبه 06 تیر 1405 - 18:20
اقتصادنیوز: تلگراف در گزارشی نوشت برخی منابع اطلاعاتی و کارشناسان امنیتی اسرائیلی احتمال می‌دهند حمله سایبری اخیر به چهار بانک بزرگ ایران، کار اسرائیل باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روزنامه تلگراف در گزارشی می‌گوید برخی منابع اطلاعاتی و کارشناسان امنیتی اسرائیلی احتمال می‌دهند حمله سایبری اخیر به چهار بانک بزرگ ایران، کار اسرائیل و گروه هکری «گنجشک درنده» باشد؛ حمله‌ای که باعث اختلال در خدمات مرتبط با کارت‌های بانکی شد.

به نوشته روزنامه تلگراف، این حمله بانک‌های توسعه صادرات، ملی، صادرات و تجارت را هدف قرار داد. هرچند تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته، اما گروه «گنجشک درنده» که بارها به اسرائیل نسبت داده شده و گفته می‌شود با نهادهای اطلاعاتی این کشور ارتباط دارد، یکی از مظنونان اصلی این عملیات است.

یک منبع امنیتی اسرائیلی که نامش فاش نشده تأکید کرد تضعیف شبکه مالی ایران از طریق عملیات سایبری، نسبت به حملات مستقیم، پیچیده‌تر اما مؤثرتر است.

گروه «گنجشک درنده» نخستین بار در سال ۲۰۲۱ با حمله به شبکه راه‌آهن ایران شناخته شد و پس از آن نیز حملاتی علیه سامانه سوخت، کارخانه فولاد خوزستان و بانک سپه انجام داد. با این حال، تاکنون مقام‌های اسرائیلی طبق رویه همیشگی درباره چنین عملیات‌هایی اظهار نظر نکرده‌اند.

 

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.