تعزیه خوانی در روستای «فدیشه» نیشابور

خبرگزاری مهر جمعه 05 تیر 1405 - 14:32

آیین تعزیه‌خوانی روستای فدیشه نیشابور که با قدمتی بیش از ۳۰۰ سال یکی از اصیل‌ترین و بزرگ‌ترین سوگواره‌های نمایش مذهبی در ایران به شمار می‌رود، همه‌ساله در روز عاشورا میزبان جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر از ارادتمندان حسینی است. این مراسم که در فضایی موسوم به «گود شبیه خوانی» یا قتلگاه برگزار می‌شود، به عنوان دومین اجتماع بزرگ عزاداران در شرق کشور شناخته شده و با حضور گروه‌های زبده تعزیه‌خوانی از سراسر خراسان، واقعه جان‌سوز کربلا را از ورود کاروان به نینوا تا لحظه شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) به تصویر می‌کشد؛ آیینی که نمادی از هویت فرهنگی و اعتقادی مردم منطقه تبدیل شده و با اطعام گسترده و حضور پرشور زائران، جلوه‌ای بی‌نظیر از پیوند هنر و معنویت را به نمایش می‌گذارد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.