صنعت ساختمان در مسیر "پادشکنندگی"

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 02 تیر 1405 - 10:06
نماینده کارگروه تاب‌آوری در صنعت ساختمان از بازنگری مقررات ملی ساختمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیدرضا ریاحی نماینده کارگروه تاب‌آوری صنعت ساختمان با اشاره به اثر شوک‌های اقتصادی، تحریم‌ها و نوسانات ارزی بر این صنعت، اظهار کرد: الگوی سنتی ساخت‌وساز کارایی خود را از دست داده و بخش خصوصی با نااطمینانی در سرمایه‌گذاری مواجه است.

وی با تشکیل «کارگروه تاب‌آوری صنعت ساختمان» در معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی، افزود: هدف این کارگروه حرکت از تاب‌آوری به سمت پادشکنندگی است؛ یعنی به‌گونه‌ای که صنعت ساختمان در برابر بحران‌ها قوی‌تر شود.

ریاحی با اشاره به چشم‌انداز 10 ساله صنعت ساختمان گفت: کاهش وابستگی به مصالح سنتی، استفاده از فناوری‌های نوین، بازنگری مقررات و تقویت زنجیره تأمین از محورهای اصلی این مسیر است.

وی چالش‌های فعلی را شامل نوسانات بازار مصالح، ضعف بهره‌وری انرژی، نبود پایگاه داده ملی و محدودیت در استفاده از فناوری‌های نو دانست و راهکارهایی مانند ایجاد قرارگاه ملی تاب‌آوری، اصلاح مقررات و توسعه سرمایه‌گذاری فناورانه را پیشنهاد کرد.

وی تاکید کرد: هم‌افزایی نهادها می‌تواند زمینه‌ساز اصلاح ساختار صنعت و تحقق پادشکنندگی پایدار در بخش ساختمان شود.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.