ملخ‌های سمی، طعمه تمرینی تمساح‌های جوان

فرارو سه شنبه 02 تیر 1405 - 09:50
تصاویر ثبت‌شده از طبیعت نشان می‌دهد تمساح‌های جوان با وجود سمی بودن ملخ‌های لابر، از آن‌ها به‌عنوان هدفی برای تمرین شکار استفاده می‌کنند.

ملخ‌های لابر به دلیل ترکیبات سمی موجود در بدن خود برای بسیاری از شکارچیان خوراک مناسبی نیستند و خوردن آن‌ها می‌تواند خطرناک باشد. با این حال، سمی بودن این حشرات مانع از آن نمی‌شود که تمساح‌های جوان از آن‌ها برای تمرین مهارت‌های شکار بهره ببرند.

به گزارش فرارو، در تصاویری که از این رفتار جالب حیات‌وحش منتشر شده، تمساح‌های کم‌سن‌وسال با تعقیب، حمله و گرفتن این ملخ‌های بزرگ، توانایی‌های خود را در شکار و واکنش به طعمه‌های متحرک تقویت می‌کنند؛ هرچند معمولاً این حشرات به‌دلیل سمی بودن، بخش مهمی از رژیم غذایی آن‌ها را تشکیل نمی‌دهند.

کارشناسان حیات‌وحش معتقدند چنین رفتارهایی بخشی از فرآیند یادگیری طبیعی شکارچیان جوان است و به آن‌ها کمک می‌کند پیش از رویارویی با طعمه‌های بزرگ‌تر و ارزشمندتر، مهارت‌های لازم برای بقا در طبیعت را کسب کنند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.