ذخایر استراتژیک نفت خام آمریکا به پایین‌ترین سطح رسید

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 02 تیر 1405 - 09:44
داده‌های اداره انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر استرتژیک نفت خام آمریکا به پایینترین سطح در تاریخ این کشور رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ براساس داده‌های اداره انرژی  آمریکا، موجودی ذخایر استراتژیک نفت خام این کشور در هفته گذشته و به دلیل جنگ علیه ایران  حدود 9.1 میلیون بشکه در یک هفته کاهش یافت و به 331 میلیون بشکه رسید که پایین‌ترین سطح در تاریخ این کشور است.

همچنین براساس پیش‌بینی‌ها برای جبران ذخایر استراتژیک از دست رفته آمریکا به سطح قبل از جنگ علیه ایران حدود یکسال زمان نیاز است علاوه بر این کاهش این ذخایر در نهایت قدرت چانه زنی آمریکا را کاهش می‌دهد و در صورت شوک‌ مجدد نفتی، عملا آمریکا دیگر توانایی چندانی برای کنترل بازارهای نفت نخواهد داشت چرا که به گواه کارشناسان یکی از دلایلی که قیمت نفت به دلیل جنگ علیه ایران به 200 دلار نرسید آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت آمریکا بود که حالا به پایین‌ترین سطح خود رسیده است  که می‌تواند در تنش‌های آینده نوسانات گسترده‌ای در قیمت نفت ایجاد کند.

جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران ,

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.