خبر بامدادی مقام عمانی از گفت‌وگو با قالیباف و عراقچی درباره تنگه هرمز

همشهری آنلاین سه شنبه 02 تیر 1405 - 09:07
وزیر خارجه عمان بامداد سه‌شنبه گفت که در دیدار با رئیس مجلس و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، بر تعهد به قوانین بین‌المللی و عبور بدون عوارض از تنگه هرمز تأکید کرده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان بامداد سه‌شنبه از گفتگو با هیأت ایرانی درباره تفاهم‌نامه با آمریکا خبر داد.

البوسعیدی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «در مسقط از جناب آقای دکتر قالیباف، رئیس مجلس ایران و جناب آقای دکتر عراقچی، وزیر امور خارجه، استقبال کردم».

وی در این‌باره توضیح داد: «بحث‌های سازنده‌ای درمورد تفاهم‌نامه اخیر ایران و آمریکا، به ویژه بند مربوط به تنگه هرمز، داشتیم».

این دیپلمات عمانی همچنین افزود: «ما بر تعهد به قوانین بین‌المللی و عبور ایمن و بدون عوارض تأکید کردیم».

پیش از این گزارش شده بود که قالیباف و عراقچی در سفر به مسقط با «هیثم بن طارق» سلطان عمان دیدار و در خصوص ارتقای همکاری‌های دوجانبه و نیز تشریک مساعی برای تثبیت ترتیبات ایرانی اداره تنگه هرمز گفت‌وگو خواهد کرد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.