516 هزار دانش‌آموز در آزمون‌های مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی شرکت کردند

رکنا جمعه 29 خرداد 1405 - 20:52
رکنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون‌های ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان و پایه دهم مدارس نمونه دولتی و تکمیل ظرفیت سمپاد در سراسر کشور با حضور 516 هزار و 208 داوطلب برگزار شد.

به گزارش رکنا، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش، صبح امروز، جمعه 29 خردادماه در بازدید از مرکز برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در مشهد، گفت: در مجموع 516 هزار و 208 دانش‌آموز در این آزمون‌ها شرکت کردند که از این تعداد 272 هزار و 109 نفر دختر و 244 هزار و 99 نفر پسر بودند.

وی افزود: از مجموع داوطلبان، 215 هزار و 137 نفر در آزمون پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان و 301 هزار و 71 نفر در آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی و تکمیل ظرفیت سمپاد شرکت کردند.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان این‌که این آزمون‌ها در سطح کشور در 418 شهرستان و با مشارکت 479 حوزه اصلی و 2 هزار و 837 حوزه فرعی برگزار شد، گفت: فرایند اجرا با هدف برگزاری منظم و سالم آزمون‌ها مدیریت شد.

کاظمی همچنین درباره وضعیت خراسان رضوی، گفت: در این استان 52 هزار و 731 داوطلب در آزمون شرکت کردند که شامل 28 هزار و 649 دختر و 24 هزار و 82 پسر بود.

سمپاد مخفف سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است و مدارس آن با هدف شناسایی و پرورش دانش‌آموزان مستعد فعالیت می‌کنند. پذیرش در این مدارس از طریق آزمون ورودی انجام می‌شود و این مجموعه در سال‌های اخیر به سمت توسعه آموزش‌های نوین، داده‌محور و فناوری پایه حرکت کرده است.

حدود 750 مدرسه سمپاد در کشور فعال است و این مدارس یکی از مسیرهای اصلی هدایت دانش‌آموزان نخبه به دوره‌های تحصیلی پیشرفته محسوب می‌شوند.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.