نظارت بر کیفیت آرد و نان در کردستان تشدید می‌شود

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 08:39
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با اشاره به تداوم بازرسی‌های میدانی از واحدهای تولید آرد و نانوایی‌ها در سطح استان، از تشدید نظارت‌ها و برخورد با تخلفات صنفی خبر داد و بر ضرورت تأمین نان باکیفیت برای شهروندان تأکید کرد.

حسین رحیمیان چهارشنبه ۲۰ خرداد، در حاشیه بازدید از یککارخانه تولبد آرد در شهرستان بیجار، با اشاره به اقدامات نظارتی انجام‌شده در سطح استان اظهار کرد: در ایام آغازین شرایط ویژه اقتصادی، گشت‌های ترکیبی قرارگاه اقتصادی استان با همکاری تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، اداره کل غله و معاونت غذا و دارو تشکیل و بازرسی از ۱۲ کارخانه تولید آرد در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه در هیچ مقطعی از نظر تأمین آرد در استان کردستان کمبودی وجود نداشته و کارخانه‌ها با ظرفیت بالا و به صورت دو شیفته و سه شیفته فعالیت کرده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با اشاره به برخی نارضایتی‌ها در حوزه کیفیت نان در سطح استان گفت: در بررسی‌های میدانی، گلایه‌هایی از کیفیت انواع نان از جمله لواش، سنگک و بربری مطرح شد که در همین راستا تیم‌های نظارتی فعال‌تر شده و بازرسی‌های مشترک تشدید شد.

وی ادامه داد: امروز نیز در شهرستان بیجار  ۲۴ واحد نانوایی مورد بازرسی قرار گرفت و همزمان تیم‌های نظارتی دیگر نیز در سطح شهر فعال بودند که در جریان این بازرسی‌ها، دو واحد نانوایی به دلیل تخلف کم‌فروشی شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی صورت گرفت.

رحیمیان با بیان اینکه در سه هفته گذشته حدود ۲۴ واحد خبازی متخلف در سطح استان پلمب شده‌اند، تصریح کرد: این واحدها بسته به نوع تخلف، از یک تا ۱۰ روز پلمب شده‌اند.

وی درباره قیمت نان سنگک آزادپز نیز گفت: سقف قیمت نان سنگک بزرگ در استان ۲۵ هزار تومان تعیین شده و هیچ واحدی مجاز به عرضه بالاتر از این نرخ نیست و در صورت تخلف، برخورد قانونی و پلمب در انتظار متخلفان خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان همچنین با اشاره به موضوع کیفیت آرد در شهرستان بیجار اظهار کرد: در پی گلایه برخی نانوایان، نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌های تخصصی توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو در حال انجام است و پس از اعلام نتایج، تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: در یک تا دو ماه گذشته ۸ واحد تولید آرد در استان مورد بازرسی قرار گرفته و ۴ کارخانه دیگر نیز در روزهای آینده در دستور بررسی قرار دارند.

رحیمیان در پایان تأکید کرد: دستگاه‌های نظارتی اجازه نخواهند داد مردم کردستان نان بی‌کیفیت دریافت کنند و تأمین نان باکیفیت و استاندارد برای شهروندان در اولویت قرار دارد و با هرگونه تخلف برخورد قاطع و قانونی انجام می‌شود.

در پایان این بازدید نیز بر تداوم نظارت‌های میدانی و تقویت کیفیت آرد و نان در سطح استان تأکید شد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.