به گزارش ایرنا، تشدید اقدامات نظارتی و قضایی برای جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و صیانت از منابع طبیعی در شهرستان رباطکریم در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا روز سهشنبه نشست مشترکی با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، رئیس اداره جهاد کشاورزی، معاون فرماندهی انتظامی و مسئولان یگان حفاظت از اراضی و منابع طبیعی برگزار شد.
در این نشست، آخرین وضعیت زمین های کشاورزی شهرستان روند مقابله با ساختوسازهای غیرمجاز و راهکارهای ارتقای هماهنگی میان دستگاههای مسئول برای پیشگیری از تغییر کاربریهای غیرقانونی مورد بررسی قرار گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباطکریم با تأکید بر اینکه حفظ زمین های کشاورزی از الزامات امنیت غذایی و توسعه پایدار کشور است،گفت: اراضی کشاورزی و منابع طبیعی سرمایههای ملی هستند و هیچ فرد یا جریانی حق ندارد با اقدامات سودجویانه و منفعتطلبانه این سرمایههای عمومی را مورد تعرض قرار دهد.
محمد یوسف وند با هشدار به افرادی که با هدف کسب سود اقدام به تفکیک غیرقانونی زمین، تغییر کاربری و احداث بنا در اراضی کشاورزی میکنند، افزود: دستگاه قضایی با همکاری جهاد کشاورزی فرماندهی انتظامی و سایر نهادهای مسئول رصد مستمر این اراضی را در دستور کار قرار داده و با هرگونه تخلف در کوتاهترین زمان ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: مقابله با زمینخواری تصرف اراضی ملی و ساختوسازهای غیرمجاز از اولویتهای مهم دستگاه قضایی است و در این زمینه هیچگونه مماشات یا چشمپوشی نسبت به متخلفان پذیرفته نخواهد بود.
یوسف وند همچنین از شهروندان خواست پیش از هرگونه خرید و فروش یا ساختوساز در زمین های خارج از محدودههای قانونی استعلامهای لازم را از مراجع ذیصلاح دریافت کنند تا گرفتار پیامدهای حقوقی و قضایی نشوند.
در پایان این نشست، بر افزایش گشتهای مشترک نظارتی پایش مستمر اراضی کشاورزی، تسریع در شناسایی تخلفات و اجرای قاطع قوانین برای حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از تغییر کاربریهای غیرمجاز تأکید شد.












