هفته سوم مسابقات اسب دوانی کورس بهاره کشور در یزد برگزار شد

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 19:42
یزد- ایرنا- هفته سوم سی و دومین دوره رقابت‌های اسب دوانی کورس بهاره کشور، عصر سه‌شنبه با حضور ۶۰ چابکسوار در مجتمع سوارکاری صفائیه شهر یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مسابقات که چهار هفته متوالی پیگیری می‌شود در پایان هفته سوم در مسافت یک هزار و ۴۰۰ متر به ترتیب اسب‌های « جولان وکیلی» ، « جسیکاکندی پور» ، « سردار سرچشمه» ، « چرچیل لرستان» ، « سلین ناز» ، « جواهر وهاب»، « جیران » و « چک چک » زودتر به خط پایان رسیدند.

همچنین در این هفته که با حضور جمعی از مسوولان و تماشاگران برگزار شد به صاحبان اسب‌های برتر در مجموع بیش از هفت میلیارد ریال جوایز نقدی توسط هیات سوارکاری استان اهدا شد.

یکی از خاستگاه‌های پرورش و تولید اسب در ایران، استان است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره‌های کوه « ِارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب در یزد برگزار می‌شود.

در استان با یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و ۵۵ هیات ورزشی و بیش از ۸۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در اکثر شهرستان‌ها هیات سوارکاری فعال است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.