سود ارزی خریداران اوراق مرابحه دو طرح پتروشیمی پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 19 خرداد 1405 - 12:00
طبق اعلام سخنگوی مرکز مبادله؛ سود ارزی خریداران اوراق مرابحه دو طرح پتروشیمی پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اصغر بالسینی؛ سخنگوی مرکز مبادله ایران اعلام کرد: سود ارزی خریداران اوراق مرابحه شرکت‌های پتروشیمی سروش مهستان عسلویه و نگین مهستان کنگان، با نرخ سود سالیانه 6 درصد، در تاریخ‌های 14 و 17 خردادماه سال جاری از طریق بانک ملت به‌عنوان بانک عامل، به حساب دارندگان این اوراق واریز شد.

بر این اساس هر یک از ناشران مبلغ یک میلیون و 800 هزار یورو سود اوراق را به صورت ارزی به دارندگان اوراق پرداخت کردند.

پرداخت سود این اوراق به صورت ارزی و بدون تاخیر زمانی از آن حیث دارای اهمیت است که صنعت پتروشیمی متحمل آسیب‌هایی از ناحیه حملات دشمن آمریکایی – صهیونی در جنگ تحمیلی رمضان شده است و اهتمام شرکت‌های پتروشیمی سروش مهستان عسلویه و نگین مهستان کنگان به عنوان ناشران اوراق ارزی نسبت به پرداخت به موقع سود اوراق، می‌تواند سبب افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به خرید اوراق ارزی شده و سطح اعتماد عمومی نسبت به ابزارهای ارزپایه در نظام مالی کشور را ارتقاء دهد.

تاکنون 20 شرکت بزرگ صنعتی و اقتصادی تقاضای تامین مالی ارزی برای پروژه‌های صادرات‌محور و ارزآور خود را با رقمی بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون یورو به مرکز مبادله ایران ارائه داده‌اند که فرایند تامین مالی ارزی آن‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.