روایت قطر از رایزنی با عراقچی درباره میانجیگری پاکستان و اوضاع لبنان

خبرگزاری مهر دوشنبه 11 خرداد 1405 - 23:45
وزیران خارجه قطر و ایران درباره میانجی گری پاکستان در توافق آتش بس میان تهران و واشنگتن به صورت تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه قطر اعلام کرد که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور، در تماس تلفنی با «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران، درباره تلاش‌های میانجیگرانه پاکستان و همچنین تحولات لبنان گفت‌وگو کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه قطر، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور در این گفتگو بر حمایت دوحه از دستیابی به توافقی جامع برای پایان دادن به بحران تأکید کرده است.

این بیانیه می‌افزاید که آل ثانی همچنین تصریح کرده است که آزادی کشتیرانی یک اصل ثابت و غیرقابل مذاکره است.

وزارت خارجه قطر همچنین اعلام کرد که نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور در ادعایی به عراقچی گفته که استفاده از تنگه هرمز به‌عنوان اهرم فشار، به تشدید بحران منجر خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.